وقتی توهین شاخ و دُم دارد !

سابقه توهین به شعور سیاسی و اقتصادی مردم دیگر به عنوان یکی از رفتارهای ثابت جریان مدعی اصلاح طلبی در حافظه تاریخی مردم ایران ثبت شده است!

از شخص محترم رئیس جمهور که حدود ۵۵ فحش دریافت کردیم ، از "تازه به دوران رسیده " و "ترسو" و "بزدل " و "عقب افتاده " و "تندرو" و " عصر حجری " گرفته تا "متوهم " و "کم سواد" و "بی شناسنامه" و "ناقص العقل "...


از اطرافیان شخص محترم و فرهیخته رئیس جمهور هم چون جناب اقای آشنا و بقیه وزرا و نمایندگان وابسته هم کم نخوردیم !

کلا فحش خورمان در این دو دوره ملس شده است !

و حالا هم فیوضاتی از سمت جناب مستطاب حسین خان مرعشی شامل حالمان شده است !

البته در سالهای گذشته هم ایشان شهرستانیها را در مقام قضاوت "عقب مانده سیاسی" خوانده بودند و سخنان دلنشین دیگری هم در این مقولات داشته اند که بماند !

دیروز در طرح روی جلد روزنامه سازندگی که متعلق به حزب کارگزاران و شخص جناب مرعشی میباشد ، کاریکاتوری شاخ و دُم دار زدند و مردمی را که خریدار پراید بودند ،چون الاغ گاری تشبیه کرده اند !

بماند که واکنش مردم نسبت به تغییر قیمتها اینگونه شده است که جنسی را سه برابر قیمت افزایش میدهند و زمانیکه آن را به دوبرابر کاهش میدهند گویی چه لطف بزرگی را در حق ملت روا داشته اند !

و قطعا همانهایی که دست در افزایش قیمت دلار و سکه و طلا و خودرو و پوشک و ... دارند با اندکی کاهش قیمت کاذب ، طرح پیش فروش را ارائه داده اند تا مردم را راضی نگه دارند ! و بعد با این کاریکاتور به ریش همه میخندند که دیدید کلکمان گرفت و باور کردید ! ( امیدوارم که مردم هم با پشتوانه کلک دلار هفت نرخی ! هوشیارانه تر عمل کنند )

در مبحث روانشناسی توهین دلایلی را برای توهین های کلامی مستقیم برشمرده اند : ناکامی ، یادگیری های اجتماعی برای رفع مشکل خود ، سلسله مسائل حل نشده روانشناختی و فقدان مهارتهای گفت و گویی

اینگونه افراد مدام در حال تحقیر دیگران هستند و دوست دارند خودشان را قدرتمندتر از دیگران جلوه بدهند تا به تزلزل شخصیتی خود غلبه کنند و یا توانایی مقابله با دیگران را ندارند و اینگونه از خود سپری دفاعی میسازند !!

در حالیکه یک گفتگوی سازنده و منطقی و با رعایت حریم ها و ادب و احترام با منتقدین و مردمی که ولی نعمت ما هستند و هرچه بر سرشان می آوریم دَم نمیزنند ، شاخ و دُم ندارد !!!

کلامم را در پایان به سخنی دلنشین از سرور شهیدان ‌اهل قلم شهید مرتضی آوینی ختم میکنم که :
فحش اگر بدهند آزادی بیان است..
جواب اگر بدهی بی‌فرهنگی است..

سوالی اگر بکنند آزاد اندیشند..
سوال اگر بکنی ، تفتیش عقاید..

تهمت اگر بزنند ، در جستجوی حقیقتند..
جواب اگر بدهی، دروغگویی..
"حزب اللهی بودن را با همه تراژدی‌هایش دوست دارم"


صفورا ترقی