برخی جریانات سیاسی اصلاح‌طلب به شایعات مربوط به زوار عراقی در کشور دامن می‌زنند

حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، گفت: موضوع اتهامات اخلاقی مطرح شده در رابطه با زوار عراقی به هنگام سفر به ایران در کمیسیون فرهنگی مجلس در حال بررسی است.

وی افزود: این اتهام‌زنی‌ها با هدف تنزل دادن جایگاه شیعه و همچنین ایجاد اختلاف بین دو ملت ایران و عراق از سال94 توسط روزنامه گاردین کلید خورد و عنوان شد که زوار عراقی به هنگام سفر به ایران مرتکب اعمال غیراخلاقی در شهر مشهد می‌شوند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: در سال 95 روزنامه الاشرق الاوسط به این موضوع دامن زد و عنوان کرد که زوار ایرانی که برای راهپیمایی اربعین به عراق می‌روند به دختران عراقی تعرضات و تجاوزاتی را داشته‌اند و این خط اتهام‌زنی را به این شکل دنبال کرد.

پژمان‌فر خاطرنشان کرد: هدف دشمنان از این فضاسازی‌ها، اتهام‌زنی به تشیع و جایگاه آن و همچنین ایجاد اختلاف بین دو ملت ایران و عراق است.

وی در پایان افزود:‌متاسفانه برخی جریانات سیاسی اصلاح‌طلب نیز در داخل به این موضوع دامن می‌زنند و من در چلسه امروز کمیسیون فرهنگی مجلس عنوان کردم که دستگاه‌های امنیتی کشور باید به این موضوع ورود پیدا کنند.

انتهای پیام/