دیدار سردار سلیمانی با فرستاده ویژه ترامپ صحت دارد؟

سفارت آمریکا در بغداد خبر منتشره از سوی یک روزنامه کویتی را مبنی بر دیدار فرستاده ویژه رئیس جمهوری آمریکا در عراق با فرمانده سپاه قدس ایران را تکذیب کرد.

حساب رسمی توئیتر سفارت آمریکا در بغداد به نقل از «چارلز کول»سخنگوی این سفارت خبر دیدار«برت مک گورک» فرستاده ویژه رئیس جمهوری آمریکا در عراق با قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران را تکذیب کرد.

در این پیام آمده است: سفارت [آمریکا در بغداد] از گزارش رسانه های دروغ مبنی بر اینکه برت مک گورک فرستاده ویژه رئیس جمهوری با یک ژنرال ایرانی برای بحث پیرامون تشکیل دولت جدید در عراق دیدار کرده آگاه است.

این پیام افزود: این گزارش ها اخبار کذب است. چنین دیدار هرگز روی نداده است.

روزنامه 'الجریده' کویت به نقل از منابعی ناشناس مدعی شده بود که سردار قاسم سلیمانی در روز سه شنبه گذشته به طور محرمانه با مک گورک فرستاده ویژه ترامپ برای رسیدن به توافق بر سر تشکیل دولت جدید عراق و توقف تنش های میان دو طرف در خاک عراق دیدار کرده است.

این منابع اعلام کردند که این دیدار به درخواست مک گورک انجام شد و طرف آمریکایی تاکید کرد که به هیچ وجه با آتش زدن سرکنسولگری ایران در جریان تظاهرات بصره ارتباطی ندارد.

این منابع افزودند که مک گورک به سلیمانی تاکید کرده که دو کشور باید اختلافات خود را (در عراق) کنار گذاشته و برای حمایت از دولت جدید عراق همکاری کنند.

مک گورک گفت:واشنگتن بر حمایت از یک شخصیت سیاسی خاص برای رهبری دولت آینده عراق از جمله حیدر العبادی اصرار ندارد، بلکه معتقد است که اکنون زمان آن رسیده که چهره های جدیدی ظاهر شوند.