علم الهدی: انقلاب حسینی برای نجات از حاکمیت ظلم بود

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: سیدالشهدا (ع) قصد داشت مردم را بیدار و جامعه مرده را زنده کند، امام حسین (ع) با اسلحه و مسلحانه قیام نکرد و انقلاب حسینی دعوتی برای نجات از حاکمیت ظلم بود.

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی در مراسم عزاداری روز تاسوعای حسینی در رواق امام خمینی (ره) حرم رضوی گفت:توجه به ماهیت انقلاب سیدالشهدا (ع) مهم و حیاتی است؛ قیام سیدالشهدا (ع) قیام مسلحانه نبود و وضعیت سیاسی مردم کوفه که در جریان انتخاب سیدالشهدا (ع) موثر بود و مسئله سوم اینکه آیا امام حسین (ع) پیروز شدند؟

وی با اشاره به این که یکی از مسائل مهم اسارت اهل بیت (ع) است و مسئله دیگر این است که چه شد که انقلاب کربلا ماندگار شد و نهادینه شدن این انقلاب به چه دلیل بود، افزود:انقلاب حسینی یک قیام مسلحانه نبود بلکه یک دعوت برای نجات از حاکمیت ظلم بود.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: آن روزی که معاویه تصمیم گرفت یزید را جانشین خود کند، سیدالشهدا (ع) قصد داشت مردم را بیدار و جامعه مرده را زنده کند، امام حسین (ع) با اسلحه و مسلحانه قیام نکرد.

آیت الله علم الهدی افزود: مردم کوفه حاکمیت اسلام و قرآن و امام نمی‌خواستند و صرفا می‌خواستند زندگی کنند. ۲۰ سال حکومت معاویه نیز همین‌گونه بود و این‌ها برای همین زندگی ۱۲ هزار نامه نوشتند و در واقع می‌خواستند زندگی کنند و دنبال حاکمیت امام و جاری‌شدن سنت رسول‌الله (ص) نبودند و تصور کردند با قیام امام حسین (ع) شاید بتوانند لقمه نانی به دست بیاورند.

وی ادامه داد: ما حسینی هستیم و نباید وقتی سفره ما را تهدید می‌کنند دست از همه چیز برداریم، زیرا ما حسینی و تاسوعایی و عاشورایی هستیم.