نصرالله: وظیفه داریم کنار ایران بایستیم

 سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در پایان مراسمی که به مناسبت عاشورای حسینی در جنوب لبنان برگزار شد، تاکید کرد: ما بار دیگر به پایبندی‌مان به ایمان و اعتقاد و دفاع از مساله فلسطین و قدس و حمایت از ملت فلسطین تاکید می‌کنیم. ما اعلام می‌کنیم که از ملت فلسطین به ویژه‌ مقابل معاهده ظالمانه قرن حمایت می‌کنیم. ما همچنین کنار ملت مظلوم یمن که مظلومیتی مشابه واقعه کربلا دارند، ایستاده‌ایم.

صحنه‌هایی از کربلا در یمن جاریست

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه‌ گفت‌: ما شاهد صحنه‌هایی از کربلا در یمن هستیم که با صبر و شجاعت و پایداری مردم مظلوم یمن همراه است. ما از هر عرب و هر مسلمانی این را می‌خواهیم که در سراسر جهان سکوتش مقابل جنایت‌های دشمن سعودی علیه یمن را بشکند، چرا که روز قیامت درباره سکوت مقابل جنایت کارانی که به کشتار وحشیانه ملت یمن ادامه‌ می‌دهند، سوال خواهد شد. ما در کنار مردم مسالمت جوی یمن که ظلم و ستم همسایگانش را تحمل می‌کنند، ایستاده‌ایم.

نصرالله در ادامه‌ به ملت بحرین اشاره کرد و گفت‌: ملت بحرین با ظلم و استبداد روبرو است و تلاش می‌کند تا به حقوق و عزت و کرامتش دست یابد.

امروز وظیفه ما این است که در کنار جمهوری اسلامی ایران بایستیم

او در بخش دیگری از سخنانش افزود: امروز وظیفه ما این است که در کنار جمهوری اسلامی ایران بایستیم، چرا که از چند هفته‌ آینده اجرای تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران آغاز خواهد شد. دولت آمریکا تلاش می‌کند تا جمهوری اسلامی ایران را محاصره و مانع صادرات نفتش شود. ایران به خاطر اسلامی بودنش و مخالفت با تسلیم شدن مقابل آمریکا تحریم شده است، چرا که اجازه نمی‌دهد ثروت‌ها و منابع ملی‌اش به غارت رود.

او افزود: ایران همواره در کنار ملت‌های مستضعف ایستاده است و از ملت‌های فلسطین و لبنان حمایت کرده است. ایران اولین کشوری بود که به ندای عراق زمانی که داعش به آن حمله کرد، لبیک گفت‌ و  در کنار سوریه در جنگ جهانی که علیه آن آغاز شده است، ایستاد. جمهوری اسلامی ایران تا جایی که می‌توانسته است از مقاومت حمایت کرده است تا جایی که الآن مقاومت معادلات رژیم صهیونیستی را بر هم زده و معادلات جدیدی را ایجاد کرده است.

طرح‌های اسرائیل در سوریه و عراق شکست خورد

سید حسن نصرالله همچنین درباره مسائل داخلی لبنان و دشمنی‌های اسرائیل در منطقه هم گفت: ما باید برای احیای پارلمان و بر عهده گرفتن مسئولیت‌ها جهت به پیش بردن امور کشور تلاش کنیم. اسرائیلی‌ها امروز عصبانی هستند، چرا که طرح‌هایشان در منطقه به خصوص در سوریه و عراق با شکست مواجه شده است. اسرائیلی‌ها می‌دانند که محور مقاومت امروز قوی‌تر شده است و کشورها و ملت‌های جدید در دایره رویارویی با رژیم صهیونیستی به پا خاسته‌اند. ما باید دائما هوشیار باشیم و بدانیم که رژیم صهیونیستی به هرکسی که مقابل آنها در جنگ علیه منطقه بایستد، رحم نمی‌کند. نقاط ضعف رژیم صهیونیستی بسیار زیاد شده و دشمن می داند که ما نقاط قوت زیادی داریم.

وی خطاب به صهیونیست‌ها گفت‌: هر چقدر هم برای بستن راه ما تلاش کنید، فایده‌ای ندارد چرا که مقاومت موشک‌های دقیق و امکانات نظامی در اختیار دارد که اگر اسرائیل جنگی جدید علیه لبنان به راه بیاندازد، چیزی‌هایی خواهد دید که حتی نمی‌تواند تصور کند.

تا رهبران سوریه نیاز داشته باشند در این کشور می‌مانیم

دبیرکل حزب الله در ادامه‌ افزود: صهیونیست بارها در گذشته تهدید کرده بودند که بیروت را اشغال می‌کند، اما ارتشی که تهدید می‌کرد هیچ وجود خارجی ندارد و در لبنان نیز معادلات تغییر کرده است. من با این که شما روز و شب برای کشتنم تلاش می‌کنید، خداوند عمرم را طولانی کرده است اما شما شکست خوردید و وجود من دلیلی بر شکست شماست.

نصرالله افزود: شما می‌دانید که حزب الله قوی تر شده است. ما تلاش می‌کنیم راه امام حسین (ع) را ادامه‌ دهیم و هر کجا با خطراتی مواجه شویم، با اراده مقابلش می ایستیم. ما در سال‌های گذشته به حضرت زینب (س) قولی دادیم و از ابتدا گفتیم که "کلنا عباسک یا زینب" (همه ما عباس تو هستیم یا زینب) و با فداکاری‌ها و خون شهدا و مجروحانمان این مساله را ثابت کردیم.

وی در خصوص حضور حزب الله در سوریه نیز تاکید کرد : تا وقتی رهبران سوریه به حضور ما احساس نیاز کنند ما در این کشور می‌مانیم.