حمله تروریستی اهواز تاکنون ۲۹ شهید و ۵۷ زخمی برجا گذاشته است/ آرامش در اهواز برقرار است

صبح امروز در مراسم رژه نیروهای مسلح در شهر اهواز، شماری از عناصر مسلح ناشناس به سمت محل رژه حمله کرده و حاضران را به گلوله بستند که بر اساس اطلاعات اولیه، در این حادثه چندنفر مجروح شده اند. البته تروریست‌ها موفق نشدند وارد مراسم رژه شوند و صرفا از فاصله دور بسوی مراسم و یگان‌های رژه رونده شلیک کرده‌اند.

تیم تروریستی شامل چند نفر بوده و در ساختمان و پارک پشتی محل برگزاری رژه مستقر بوده‌اند و از انجا موفق به تیراندازی بسوی مراسم رژه شده‌اند.

اخبار اولیه حاکی از این است که تروریست‌ها جایگاه محل سخنرانی و یگان‌های رژه رونده سپاه را هدف قرار داده‌اند و آمار اولیه از زخمی شدن تعدادی از نیروهای رژه رونده سپاه در این مراسم حکایت دارد.

تیم تروریستی پس از تیراندازی به سوی مراسم رژه از محل گریخته‌اند و در حال حاضر نیروهای امنیتی در تعقیب آنها هستند.

این کشور بزدل از عاملان حمله تروریستی اهواز حمایت کرد

عضو شورای فرهنگی دوبی که به گفته برخی منابع رسانه‌ای از مشاوران دولت امارات نیز است، در سلسله توئیت‌هایی از حمله تروریستی پیش از ظهر امروز در اهواز دفاع کرد.

پیشنهاد به روحانی برای انتشار این عکس در سازمان ملل

یک فعال فضای مجازی در صفحه شخصی خود در توییتر با انتشار تصویری از حمله تروریستی اهواز خطاب به رئیس جمهور نوشت.

واکنش رسانه‌های خارجی از حادثه تروریستی اهواز

خبرگزاری های خارجی همزمان با انعکاس وقایع تروریستی امروز شنبه اهواز تلاش کردند تا این حملات را به عواملی چون رقابت های ایران و عربستان، تجزیه طلبی و اغتشاشات پارسال نسبت دهند، بدون آن که به تروریستی بودن این حادثه اشاره کرده باشند.

عکسی از شهید حادثه تروریستی اهواز در کنار دخترش

عکس امید فرجی‌زنگنه از شهیدان حادثه تروریستی امروز را در کنار دختر کوچکش ببنید. این شهید، سال‌ها در عرصه تئاتر و هنر‌های نمایشی فعالیت داشته است.

مهاجمان حمله تروریستی اهواز +عکس

امروز (شنبه) در حین برگزاری مراسم رژه نیرو‌های مسلح در اهواز از سوی افرادی ناشناس تیراندازی شد. نخستین تصویر منتشر شده از دو عضو گروهک تروریستی الاحوازی که به درک واصل شدند را مشاهده می‌کنید.

اولین تصاویر از حمله تروریستی در اهواز

اولین تصاویر از حمله تروریستی در اهواز را ببینید.

 

سخنگوی سپاه: تروریست ها وابسته به جریان الاهوازیه هستند

سخنگوی سپاه پاسداران گفت: افرادی که در جریان رژه نیروهای مسلح اقدام به تیراندازی به مردم و نیروهای مسلح کردند وابسته به جریان الاهوازیه هستند.

وی با اشاره به اینکه این جریان از عربستان سعودی تغذیه می‌کند، اظهار کرد: اقدام آنها برای تحت الشعاع قرار دادن عظمت رژه نیروهای مسلح است.

وی همچنین گفت: در این مراسم از مردم هم دعوت شده بود و این عناصر مسلح هم به سمت مردم تیراندازی کردند و هم به سمت نیروهای مسلح حاضر در رژه.

سردار شریف  گفت: چنین اقداماتی پیش از این هم مسبوق به سابقه است و این جریان به سمت کاروان‌های راهیان نور در سال‌های گذشته تیراندازی کرده است.

تعداد شهدای حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز اعلام شد

در جریان حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز، اخبار اولیه از به شهادت رسیدن مسئول ایثارگران سپاه استان خوزستان حکایت دارد. همچنین در جریان این حمله، جمعا بین 8 تا 10 نفر به شهادت رسیده‌اند که تا این لحظه، تمام شهدا از نیروهای سپاه پاسداران بوده‌اند.

تیم تروریستی حمله کننده به رژه اهواز متلاشی شد

فرمانده سپاه خوزستان از متلاشی شدن عوامل تروریستی حمله کننده به رژه نیروهای مسلح اهواز خبر داد.

تصاویر ضبط شده با تلفن همراه از لحظه حمله تروریستی در اهواز/ فیلم

تصاویر ضبط شده با تلفن همراه از لحظه حمله تروریستی در اهواز را ببینید.

 2 تروریست کشته، 1 نفر زخمی و 1 نفر دستگیر شد

یک مقام مطلع در گفت‌وگو با فارس اعلام کرد: تاکنون 2 نفر از مهاجمان مسلح کشته شدند، یک نفر زخمی و یک نفر توسط نیروهای امنیتی دستگیر شد. بنابر مشاهدات عینی خبرنگار این رسانه، دو نفر با اسلحه گرم پس از تیراندازی به سمت مردم قصد تیراندازی به سمت جایگاه را داشتند که توسط نیروهای مسلح مضروب شدند.

استاندار خوزستان جزییاتی ازحادثه تروریستی اهواز را تشریح کرد

استاندار خوزستان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا جزییاتی از حادثه تروریستی در آیین رژه نیروهای مسلح به مناسبت روز ارتش در اهواز را تشریح کرد .

غلامرضا شریعتی گفت: صبح امروز در حین اجرای رژه نیروهای مسلح در بلوار قدس اهواز افرادی با لباس مبدل سپاه و بسیج از پشت جایگاه مسوولان به سمت مسوولان و مردم حاضر در محل تیراندازی کردند که متاسفانه دراین اقدام خرابکارانه و ضد امنیتی تعدادی از مردم بی گناه از جمله تعدادی زن و کودک بیگناه کشته یا زخمی شدند.

شریعتی افزود: به رغم شدت حادثه به سمت جایگاه مسوولان، به دلیل واکنش سریع نیروهای امنیتی ، هیچیک از مسوولان حاضر در جایگاه از جمله آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، آسیب ندیدند.

وی گفت: خوشبختانه در حال حاضر اوضاع تحت کنترل نیروهای نظامی امنیتی و انتظامی است و آرامش بر منطقه حاکم شده است و این اقدامات خرابکارانه کور ذره ای در عزم و اراده و روحیه مقاومت مردم تاثیری نخواهد داشت بلکه همه آحاد مردم و مسوولین را در مقابله با توطئه های دشمنان متحد و مصمم تر خواهد کرد.

 

اسامی تعدادی از مجروحان به شرح زیر است:

مرتضی کردزنگنه 30 ساله از نیروهای سپاه

حسن خادم هویزه 25 ساله از نیروهای سپاه

صادق شهریاری 25 ساله از نیروهای سپاه

موسی باقری فارسی 33 ساله از نیروهای ارتش

بهمن بیرانوند 46 ساله از شهروندان حاضر در مراسم

فرمانده سپاه خوزستان: تیم تروریستی حمله کننده به رژه اهواز متلاشی شد

فرمانده سپاه خوزستان از متلاشی شدن عوامل تروریستی حمله کننده به رژه نیروهای مسلح اهواز خبر داد.

سردار حسن شاهوار پور در گفت و گو با مهر گفت: عوامل تروریستی که صبح امروز شنبه به رژه نیروهای مسلح اهواز حمله کردند، متلاشی شدند.

وی با بیان اینکه مسئولان حاضر در جایگاه سالم هستند، تصریح کرد: تروریست ها تحت تعقیب قرار گرفته و این گروه تروریستی متلاشی شد.

فرمانده سپاه خوزستان با تاکید بر اینکه اقدامات این گروه های تروریستی در اهواز مسبوق به سابقه است، افزود: عوامل تروریستی در حمله صبح امروز موفق به ورود به جایگاه نشدند.

سردار شاهوار پور با تاکید بر اینکه نیروهای امنیتی حاضر در محل اجازه ورود عوامل تروریستی به جایگاه را ندادند، افزود: اوضاع تحت کنترل و آرام است.

اعلام اسامی 7 شهید حادثه

پیکر شهدا و مجروحین حملات تروریستی صبح امروز به بیمارستان شهید سرلشکر منفرد نیاکی اهواز منتقل شدند.
 
بر اساس شواهد عینی ۷ شهید به بیمارستان منتقل شده اند که اسامی آنها بدین شرح است: 

۱-علی لویمی 

۲-اسماعیل شفیعی نژاد

۳-میلاد جهانگیر نژاد

۴-رضا شفیعی

۵- سعید کریمی

۶-امیر فرخی 

۷- یونس پور حلو

اولین تصاویر از حمله تروریستی در اهواز/ گزارش تصویری

امروز( شنبه ۳۱ شهریور) در حین برگزاری مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز از سوی فرد یا افرادی ناشناس تیراندازی شد.

پوشش سریع حادثه تروریستی اهواز در العربیه عربستان

شبکه تلویزیونی العربیه عربستان دقایقی پس از حمله تروریستی در اهواز، خبر آن را برروی خروجی خود قرار داد.

روایت "آیت‌الله حیدری" از حادثه تروریستی امروز اهواز/ وقتی صدای تیر را شنیدم اشهدم را خواندم

نماینده مردم اهواز در مجلس خبرگان رهبری که در مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز حضور داشت، روایتی از این حادثه تروریستی را تشریح کرد.

حمله تروریستی اهواز تاکنون ۲۹ شهید و ۵۷ زخمی برجا گذاشته است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعلام کرد حمله تروریستی اهواز ۲۹ شهید و ۵۷ زخمی برجا گذاشته است.

نقش انگلیس در حادثه تروریستی اهواز

لندن با پناه دادن به تروریستهای جریان موسوم به «الأحوازی»و بهره مند کردن این گروه از بنگاه‌های رسانه ای ـ تبلیغاتی، در سازماندهی و طراحی حمله تروریستی اهواز نقش دارد.

نماینده اهواز: آرامش در اهواز برقرار است

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با بیان این که «مقامات امنیتی استان خوزستان در حال پیگیری علل حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز هستند»، گفت‌ که در حال‌ حاضر آرامش در این شهر برقرار است.

داعش هم مسئولیت «حمله اهواز» را بر عهده گرفت

در حالی که گروهک «الاهوازیه» مسئولیت حمله تروریستی اهواز را بر عهده گرفته است، منبع رسانه‌ای وابسته به گروه تروریستی داعش مسئولیت این حادثه را بر عهده گرفت.

حادثه تروریستی اهواز به‌روایت عکاس حاضر در مراسم

گروه استان‌ها-عکاس دفتر خبرگزاری فارس در استان خوزستان در تشریح حادثه تروریستی امروز اهواز گفت: نیروهای سپاه از مردم حمایت می‌کردند و مانع از اصابت گلوله‌های تروریست‌ها به مردم شدند.