بیش از ۵۰ درصد آمریکایی‌ها مخالف سیاست‌های ترامپ در قبال نقش ایران در خاورمیانه هستند

 براساس نظرسنجی موسسه مورنینگ کانسالت که اواسط شهریور ماه به سفارش پایگاه خبری اکسیوس انجام شد، از شهروندان آمریکایی پرسیده شد: «آیا با سیاست‌های دونالد ترامپ در ممانعت از حضور و نقش ایران در منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) موافق هستید؟» در مجموع ۵۵ درصد از پاسخگویان اعلام کردند مخالف سیاست‌های رئیس جمهور آمریکا در ممانعت از حضور و نقش آفرینی ایران در غرب آسیا هستند.

در مقابل ۴۲ درصد از پاسخگویان اعلام کردند با این سیاست‌ها موافقند. ۲ درصد از پاسخگویان نیز به این سؤال پاسخی نداده اند. این نظرسنجی به روش مصاحبه تلفنی در میان ۲۹۶۸ فرد ۱۸ سال و بالاتر و از ۷ الی ۱۲ شهریور ۱۳۹۷ انجام شده است.

همچنین براساس نتایج یک نظرسنجی دیگر، ۳۰ درصد از آمریکایی ها، چین را جدی‌ترین کشور تهدید کننده منافع اقتصادی آمریکا معرفی کرده اند.

براساس نظرسنجی موسسه اکونومیست که اواسط شهریور ماه انجام شد، از شهروندان آمریکایی سئوال شد: «به نظر شما، کدام کشور جدی‌ترین تهدید برای منافع اقتصادی آمریکا به شمار می‌آید؟» در مجموع ۳۰ درصد از پاسخگویان چین، ۲۷ درصد آلمان، ۱۹ درصد از پاسخگویان روسیه، ۱۰ درصد از پاسخگویان رژیم صهیونیستی و ۶ درصد از پاسخگویان ایران را به عنوان جدی‌ترین کشور تهدیدکننده منافع اقتصادی آمریکا برشمرده اند. ۸ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی نیز به این سئوال پاسخی ندادند.

این نظرسنجی ۱۱ الی ۱۴ شهریور به روش مصاحبه تلفنی با ۱۵۰۰ فرد ۱۸ سال به بالا انجام و نتایج آن ۱۵ شهریور سال ۱۳۹۷ منتشر شده است.