واکنش وزارت خارجه آمریکا به حمله تروریستی در اهواز

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به حمله تروریستی روز شنبه در اهواز، از حمایت کشورش از مردم ایران در مقابله با تروریسم افراطی سخن گفته و تمامی اقدامات تروریستی را محکوم کرد. 

هیثر نوئارت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در گفتگو با اسپوتنیک گفت: «ما از گزارش‌ها درباره حمله افراد مسلح به رژه نظامی ایرانی‌ها در اهواز مطلع شده‌ایم. در مقابل این تروریسم [تکفیری] افراطی در کنار مردم ایران هستیم و در این لحظات وحشتناک با آن‌ها ابراز همدردی می‌کنیم. ایالات متحده تمامی اقدامات تروریستی و جان باختن انسان‌های بی‌گناه را محکوم می‌کند.»

اما در همان حین، رودی جولیانی، مشاور و وکیل خصوصی دونالد ترامپ که در حمایت از گروهک تروریستی منافقین مشهور است شب گذشته، 22 سپتامبر (31 شهریور) در گردهمایی هواداران این گروه در هتل شرایتون نیویورک حاضر شد و علاوه بر مطرح کردن لفاظی‌های ضدایرانی همیشگی خود در حمایت از سرکرده منافقین هم در پیام توئیتری نوشته رئیس جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران (گروه منافقین) مقاومت اولیه در مقابل رژیم قاتل در ایران، در هتل شرایتون نیویورک.

وی در ادعایی مضحک همچنین نوشت: نظام ایران اعلام کرده است مجاهدین [منافقین] تنها سازمانی است که واقع‌بینانه می‌تواند جایگزین آنها [جمهوری اسلامی] شود. رهبر این جنبش مریم رجوی، زنی قهرمان است!