سازمان ملل متحد یکی از میدان‌های دفاعی ما خواهد بود

حسام الدین آشنا مشاور رئیس‌جمهور, با اشاره به سفر حجت‌الاسلام روحانی به نیویورک اظهار کرد: یکی از کارکردهای سفر رئیس جمهور به آمریکا به چالش کشاندن سیاست‌های این کشور است و امسال هم این موضوع بیش از سالهای گذشته اتفاق می‌افتد.

آشنا با بیان اینکه یکی از وظایف رئیس جمهور و تیم همراه وی دفاع از منافع و مصالح ملت ایران است, افزود: سازمان ملل متحد یکی از میدان‌های دفاعی ما خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه سفر روحانی به نیویورک سه فایده اصلی برای کشورمان دارد, گفت: بخشی از آن دیپلماسی چند جانبه و سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل و دیدار با دبیر کل این سازمان است.

 مشاور رئیس‌جمهور با بیان اینکه دومین محور این سفر سیاست‌های دو جانبه است که دیدارهای سران کشورها صورت می‌گیرد, افزود: حجت‌الاسلام روحانی در سفرهای گذشته معمولا 15 ملاقات دو جانبه داشتند.

آشنا با بیان اینکه دیپلماسی عمومی و دیدار با نخبگان یکی دیگر از محورهای سفر رئیس جمهور به نیویورک است, خاطرنشان کرد: در مصاحبه‌ها و ملاقاتهای وی با نخبگان اندیشکده‌های مختلف آمریکا و رهبران جامعه اسلامی تلاش می‌شود تا وجهه مناسبی از ایران در مقابل آمریکا و جهانیان به نمایش گذاشته شود.