محور های سخنرانی ترامپ در سازمان ملل

وزیر خارجه آمریکا در نشستی خبری به همراه نماینده این کشور در سازمان ملل و مشاور امنیت ملی کاخ سفید در مقر سازمان ملل شرکت کرده است.

«مایک پامپئو» پیش از «نیکی هیلی» و «جان بولتون» پشت میکروفون قرار گرفت و درباره روز اول آغاز نشست مجمع عمومی سازمان ملل اظهارنظر کرد.

پامپئو گفت: «رهبری رئیس‌جمهور ترامپ از زمان حضور در نشست سال گذشته مجمع عمومی سازمان ملل تاکنون امری روشن است».

وزیر خارجه آمریکا همچنین تاکید کرد که ترامپ در جریان حضور در نشست مجمع عمومی سازمان ملل و همچنین ریاست بر نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل به مسائل مرتبط با «کره شمالی، سوریه و ایران» خواهد پرداخت.

او درباره کره شمالی گفت که ترامپ در سخنرانی روز سه شنبه خود در مجمع عمومی سازمان ملل خواهد گفت که «اکنون زمان کم کردن فشارها» علیه کره شمالی نیست چرا که فشارها باید تا زمان خلع سلاح اتمی شدن این کشور ادامه یابد.

پامپئو درباره اظهارات امروز دوشنبه ترامپ درباره احتمال دیدار و نشست دوم او با رهبر کره شمالی هم اظهارنظر کرد و از سفر خود به پیونگ یانگ بریا انجام مقدمات برگزاری نشست دوم سران دو کشور خبر داد.

وزیر خارجه آمریکا در این باره گفت: «اگر خدا بخواهد، من قبل از پایان سال جاری( قبل از سوم دی ماه شمسی) به کره شمالی سفر خواهم کرد».

وی درباره مذاکرات با کره شمالی برای خلع سلاح اتمی موضع واشنگتن را تکرار کرد و گفت که «ما یک خلع سلاح اتمی کامل و قابل راستی آزمایی را توقع داریم».