نواصول‌گرایی باید از جوانان و رسانه‌ها استفاده کند/ایجاد حزب واحد و تأثیرگذاری ضروری است

گروه سیاسی- دکتر حسن هانی‌زاده ؛ تحلیلگر سیاسی در تحلیل و بررسی مؤلفه‌های موفقیت جریان نواصول‌گرایی و سیاست‌های آن در انتخابات در گفت و گو با افکارنیوز گفت: جریان نواصول‌گرایی درصورتی می‌تواند در آینده موفق شود که بازنگری در سیاست‌های کلی خود داشته باشد و در این راه باید از نیروهای جوان و با استعداد، استفاده از رسانه و برقراری ارتباط مستقیم با مردم، شناخت شرایط موجود، برخورداری از قدرت تحلیل بالا برای رصد رخدادهای منطقه‌ای و جهانی و همچنین ایجاد یک استراتژی دولت‌سازی بهره بگیرد. به نظر بنده اینها برخی از مولفه‌های موفقیت جریان نواصول‌گرایی خواهد بود. متأسفانه هنوز در مدار حرکت نواصول‌گرایی یک تحرک سیاسی جدی در عرصه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی مشاهده نمی‌شود.
دکتر هانی‌زاده در رابطه با استراتژی جریان اصولگرایی در انتخابات نیز گفت: در انتخابات مجلس شورای اسلامی نواصول‌گرایی باید از هم ‌اکنون در اندیشه تجدیدنظر در سیاست‌های خود باشد. تشکیل یک کنگره بزرگ برای طرح سیاست‌های نواصول‌گرایی برای کمک به کشور در راستای برون‌رفت از شرایط اقتصادی موجود و ایجاد یک حزب واحد و تاثیرگذار، استفاده ار رسانه به‌عنوان ابزاری برای طرح دیدگاه‌های خودشان باید از هم‌اکنون در دستوکار نواصول‌گرایان قرار گیرد تا شرایطی را فراهم کند که مردم بتوانند در فرصت باقی‌ مانده تا انتخابات پارلمانی با سیاست‌های نواصول‌گرایان آشنا شوند و چهره‌های جدیدی مدیریت نواصول‌گرایان را برعهده گیرند.
حسن هانی‌زاده در ادامه صحبت‌های خود پیرامون سیاست‌های انتخاباتی جریان نواصولگرایی، به موضوع تعامل این جریان با سایر جریان‌های سیاسی به عنوان یکی از ضرورت‌های نواصول‌گرایی اشاره کرد و گفت: نواصول‌گرایان باید با همه جریانات سیاسی معتقد به نظام جمهوری اسلامی ایران تعامل سازنده داشته باشند و شرایطی را فراهم کنند که همه گروه‌های سیاسی که اعتقادبه جمهوری اسلامی ایران دارند، بتوانند وارد فاز تعامل با اصول‌گرایان شوند. از این سو باید اصول‌گرایان از حرکت یک‌سویه و تمامیت خواهی فاصله بگیرند و به سمت ایجاد یک محوریت واحد حرکت کنند. زیرا مسئله اصول‌گرایی یک مسئله اعتقادی است و تنها به شعار نیست. شعار دادن و طرح شعارهای فریبنده و مردم فریب خدمتی به مردم و جمهوری اسلامی ایران نمی‌کند. باید شرایطی باشد که نواصول‌گرایان دایره و حوزه همکاری خودشان را با همه جریانات سیاسی گسترش دهند.
این فعال سیاسی در پایان به به برخی از موانع پیش روی نواصولگرایی از جمله برخورد سرد برخی از اصولگرایان پرداخت و گفت: متاسفانه جریان اصول‌گرایی به‌ دلیل اینکه نگاه سنتی به مسائل داخلی و جهانی دارد، همواره سعی کرده است که جریانات تجددخواه و جوان وارد این فاز نشوند و این یکی از مشکلات اصول‌گرایی است که اعتقادی به بازنگری در سیاست‌های سنتی خودشان ندارند و همواره تلاش می‌کنند که دایره و حوزه فعالیت خود را تنگ کنند و راه را برای ورود چهره‌های جدید و معتقد باز نکنند. اما تازمانی‌که نگاه سنتی وجود داشته باشد، حوزه فعالیت اصول‌گرایی بسیار محدود خواهد بود. بنابراین باید نگه کلان به مسائل داخلی و خارجی داشته باشند.