لندن پایگاه اصلی فعالیت گروهک تروریستی الاحوازیه

 شاخه تروریستی این گروهک گردان‌های محی‌الدین آل‌ناصر نام دارد. نام سرکرده این گروه «حبیب نبگان» ساکن دانمارک است. بیشتر اعضای این گروهک که از دو خانواده نیسی و نبگان هستند، در هلند، دانمارک و سوئد ساکن هستند. حبیب اسیود، سعید حمیدان و ناصر جبر، از مسئولان این گروهک مسلح تجزیه‌طلب هستند. محمود مشاوی (محمود حسین مشاوی) سرکرده گروهک تروریستی موسوم به جبهه العربیه لتحریر الاحواز نیز با این گروهک در ارتباط تنگاتنگ است و مشترکا در خوزستان دست به عملیات تروریستی می‌زنند.
سؤال اینجاست پشت حوادث ناآرامی‌های اخیر در جنوب عراق و ایران کیست؟ آیا با رصد ملاقات و دیدارهای مقامات آمریکایی و انگلیسی و رد و بدل پول‌های کثیفی که از سعودی در بین تروریست‌ها و حتی اغتشاش‌گران ماه‌های اخیر در اهواز در آن طرف مرز یعنی بصره عراق توزیع می‌شود، به مثلث شوم توطئه غربی- صهیونیستی- سعودی نمی‌رسیم.
نکته مهم این است که سر نخ اصلی گروهک تروریستی تجزیه‌طلب وهابی الاحوازیه که مسئولیت حمله تروریستی روز گذشته رژه 31 شهریور را پذیرفته، کجاست؟ چرا این گروهک در انگلستان و در شهر لندن دفتر داشته و رسما فعالیت می‌کند و چرا در تشکیلات رهبری‌کننده آنها انجمن دوستی ایران و انگلیس وجود دارد؟
واقعیت این است که فعالیت‌های آشکار گروه تروریستی الحوازیه در شهر لندن، پایتخت انگلیس، نشانه‌ای روشن برحمایت بی‌پرده استعمار پیر از این گروه تروریستی است که نه‌تنها زمینه فعالیت برای سرکردگان آن مثل محمود احمل الاحوازیه، حسن راضی، خالد عبدیان، علی قاطع الاحوازی و همین التسطری را در این شهر فراهم کرده بلکه با به‌راه انداختن انجمنی به نام انجمن دوستی عرب‌های ایران و انگلیس، در عمل این گروه تروریستی را زیر چتر حمایتی خود قرار داده و شخصی به نام دانیل برت، عضو حزب کارگر انگلیس مدیریت فعالیت این گروه در بریتانیا را به عهده دارد. این جدای از فعالیت‌هایی مثل نشست پنج ماه قبل این گروه در لندن با سخنرانی فردی مرتبط به این جریان تروریستی به نام شیخ محمدالکاظم الخاقانی در مجلس اعیان بریتانیا در ماه مارس 2007 یا سخنرانی دو سال قبل امیر ساعدی در مجلس عوام بریتانیا برای طرح ادعاهای قومیتی با مضمون تجزیه‌طلبانه و این دست فعالیت‌هاست.