لایحه جنجالی به صحن علنی مجلس ارجاع شد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: بر اساس مصوبه صحن علنی مجلس مبنی بر بررسی الحاق ایران به کنوانسیون پس از دو ماه CFT را جهت طرح و رای گیری به صحن مجلس شورای اسلامی ارسال کرد.

علی نجفی خوشرودی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در تشریح نشست عصر امروز کمیسیون متبوعش اظهار داشت: نشست امروز با محوریت دو دستور برگزار شد.

وی بررسی و جمع‌بندی آخرین نقطه نظرات پیرامون الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تامین مالی تروریسم را یکی از محورهای مورد بحث نشست امروز خواند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: کمیسیون با حضور نمایندگان و ارگان‌های ذی‌ربط آخرین نقطه نظرا ت و دیدگاه‌ها را بررسی کرده و با توجه به مصوبه ۲۹ مرداد ۹۷ این کمیسیون و بر اساس مصوبه صحن علنی مجلس مبنی بر بررسی الحاق ایران به کنوانسیون پس از دو ماه کمیسیون موضوع را جهت طرح و رای گیری به صحن مجلس شورای اسلامی ارسال کرد.

وی بر همین اساس یکی دیگر از موراد مطروحه در این جلسه را بررسی حادثه تروریستی اخیر در اهواز خواند و تصریح کرد: این جلسه و بررسی این موضوع با حضور وزرای اطلاعات و کشور و همچنین فرمانده نیروی زمینی ارتش و مسئولان استان خوزستان برگزار شد.

* اشراف اطلاعاتی ایران علی‌رغم بالا بودن حجم تلاش برای اقدامات تروریستی

نجفی ادامه داد: ابعاد جزئیات حادثه تروریستی اهواز مورد بررسی قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین خاطرنشان کرد: در ادامه جلسه دستگاه‌های ذی‌ربط گزارشی از شرح وظایف و اقدامات خود را د رخصوص اقدام تروریستی اهواز ارائه کردند.

وی ضرورت اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از تکرار حوادث مشابه را ازجمله موارد تاکیدی در نشست مذکور خواند و خاطرنشان کرد: در این جلسه همچنین بر همگرایی و همکاری فزاینده ارگان‌های ذی‌ربط، اهتمام به توسعه اقتصادی و اجتماعی در استان خوزستان برای نیل به توسعه پایدار، عزم جدی جمهوری اسلامی ایران برای مبارزه با تروریسم، همچنین اشراف اطلاعاتی ایران علی‌رغم بالا بودن حجم تلاش برای اقدامات تروریستی نیز ازجمله مواردی بود که تاکیدات جدی روی آن صورت گرفت.

نجفی در بخش پایانی سخنانش ضمن بیان دیگر جزئیات این جلسه عنوان کرد که مقرر شد کمیته امنیت و کمیته اقتصادی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گزارشات لازم را جمع‌بندی و به کمیسیون ارائه کند.