نیوزیلند: به تجارت با ایران ادامه می‌دهیم

جاسیندا آردرن، نخست وزیر نیوزیلند روز سه شنبه ضمن ابراز اطمینان از اینکه روابط تجاری این کشور درگیر تشدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران نخواهد شد، افزود با این حال دولت نیوزیلند به حمایت از یک «نظام بین المللی قابل پیش بینی» ادامه می‌دهد.


آردرن روز سه شنبه برای سخنرانی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل حضور داشت. نخست وزیر نیوزیلند گفت: صحبت‌های ترامپ درباره ایران در راستای همان چیز‌هایی بود که در گذشته گفته بود.

آردرن افزود اکثر صادرات کشورش تحت تاثیر ذات تحریم‌های آمریکا قرار نمی‌گیرد. وی گفت: «تمرکز بزرگ ما این است که از منافع نیوزیلند محافظت کنیم و این کار را با حمایت از قوانین جهان و با عمل کردن تحت نظام بین المللی که نیوزیلند همیشه از آن حمایت کرده، انجام می‌دهیم و ما این موضوع را ادامه خواهیم داد.»

وی همچنین گفت: سخنرانی ترامپ در مجموع مورد خاصی نداشته است که باعث شگفتی او شود. آردرن تاکید کرد: «او (ترامپ) به طور مشخص دیدگاه‌های بسیار ویژه‌ای را درباره مسائلی حول محور قدرت، چندجانبه گرایی و البته مسئله ایران به میان آورد و من فکر نمی‌کنم این موارد امروز باعث تعجب کسی شود.»