واکنش جالب کاربران ایرانی به ادعای نتانیاهو درباره تورقوزآباد ! +عکس

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز پنج‌شنبه در جریان سخنرانی خود در سازمان ملل ادعا کرد که ایران در نزدیکی شهر تهران دارای یک انبار هسته‌ای مخفی است و بر این اساس اروپا را به اهمال‌ کاری در مقابل ایران متهم کرد.

تانیاهو دقیقا توضیح نداد که چه موادی در این انبار ذخیره شده است و فقط مدعی شد این انبار درکوچۀ ماهردر «تورقوزآباد» قرار دارد و می‌توان با جستجوی گوگل آدرس آن را یافت زیرا ظاهرا جای اسرارآمیزی نیست!

تورقوزآباد کجاست؟

تورقوزآباد نام روستایی است در هشت کیلومتری عوارضی تهران-قم و پنج کیلومتری شهرک واوان اسلامشهر. این روستا ازتوابع بخش کهریزک در شهرری است.

استفاده از نام تورقوزآباد که در برخی ترجمه‌های همزمانِ این سخنرانی، مترجمان به سهو آن را دارقوزآباد نیز ترجمه کرده‌اند، دستمایۀ طنز و خندۀ بسیاری از ایرانی‌ها شده است.

از جمله عباس عراقچی، معاون امور سیاسی وزارت خارجه در ویدئویی که در صفحه اینستاگرام نیز پخش شد، گفته است: «من جدی فکر می‌کنم یک عده نتانیاهو را سر کار می‌گذارند. این‌دفعه او را به دارقوزآباد ارجاع داده‌اند.

پس از سخنان نتانیاهو، کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی بطور گسترده ای واکنش به ادعای عحیب وی را با کلمات تورقوزآباد، دوقوزآباد، دارقوزآباد، کوچه ماهر و قالیشویی آغاز کردند و هشتک‌هایی به همین نام‌ها نیز ساختند .

بسیاری مانند آقای عراقچی بر این باورند که اطلاعات نادرستی در اختیار آقای نتانیاهو گذاشته شده و احتمالا او را «سر کار» گذاشته‌اند.

برخی این را حاصل تلاش نیروهای معاند جمهوری اسلامی ایران می‌دانندو برخی نیز به تبلیغی که نتانیاهو برای قالیشویی تورقوزآباد کرده همچنین باعث شهرت جهانی این روستای گمنام شده است، می‌خندند.

در این گزارش نگاهی‌کوتاه داریم به گوشه ای از این واکنش‌های توئیتری‌ انداخته‌ایم که در ادامه می‌آید: