پاسخگویی وزیر ارشاد برای خشونت و موضوعات غیراخلاقی بازیهای رایانه ای در صحن مجلس

گروه سیاسی- حجت الاسلام و المسلمین نصراله پژمانفر نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره به سوالش از سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که در دستور کار روز سه شنبه مجلس قرار دارد، گفت: اینجانب در باره نابسامانی در بازیهای رایانه ای و نابسامانی مدیریتی از وزیر سوال کردم که وی اوائل شهریور ماه با حضور در کمیسیون فرهنگی پاسخ داد اما جوابهایش قانع کننده نبود.

وی با بیان اینکه متاسفانه حجم زیادی از سرمایه ملی برای بازیهای رایانه ای از کشور خارج می شود، تصریح کرد: بسیاری از این بازیها با فرهنگ ما همخوانی ندارند و تاثیرات مخرب فرهنگی بر روی نسل جوان دارند.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: این بازیها در بطن خود انحرافات اخلاقی و غیر اخلاقی دارند و باید جلوی آنها گرفته شود.
حجت الاسلام و المسلمین پژمانفر با بیان اینکه در این زمینه مسائلی وجود دارد که در صحن مجلس بیان می کند، افزود: اگر وزیر پاسخ قانع کننده ای ندهد، مجلس به وی کارت زرد خواهد داد.

کارت زرد در مجلس به معنای نارضایتی از عملکرد یک وزیر است و هر گاه یک وزیر سه بار از مجلس کارت زرد دریافت کند، در معرض استیضاح قرار می گیرد.