بیانیه نمایندگان مجلس در حمایت از کامیون‌داران

 اکبر رنجبرزاده، عضو هیئت رئیسه پارلمان، در جلسه علنی امروز (یکشنبه 8مهر) قوه مقننه بیانیه بیش از 153 تن از وکلای‌ملت را قرائت کرد.

 متن بیانیه به شرح زیر است:

در شرایطی که اولویت امروز کشور حل مسائل و مشکلات مرتبط با مسائل اقتصادی است، آمادگی و هماهنگی و انسجام فرماندهان و مدیران دلسوز و هوشمند اقتصادی و اجتماعی کشور می‌تواند ما را از موانع پیش رو برهاند، در این راستا عدم ساماندهی و رفع مشکلات صنف کامیون داران با جمعیتی بالغ بر 500 هزار نفر در روزهای اخیر حمل و نقل کالا و سوخت در کشور را مختل کردن است در صورتی که با تدبیر به موقع می‌توان جلوی اینگونه مسائل را گرفت و مانع نارضایتی شد. مطالبات به حق کامیون داران و وسایل حمل و نقل سنگین شهری باید مورد حمایت جدی قرار گیرد.

افزایش قیمت‌ها و اقلام و قطعات مورد استفاده وسایل نقلیه سنگین و پایین بودن نرخ کرایه‌های حمل و نقل موجب شده است که این صنف زحمتکش نتوانند به فعالیت خود ادامه دهند و ضرورت دارد یک بسته حمایتی کارشناسی شده با فوریت برای ادامه کار آنها تهیه و تحویل شود.

پلیس راهور ضرورت دارد این قشر عزیز را مورد حمایت قرار داده و ناجا در ایجاد امنیت جاده‌ای تلاش بیشتری صورت دهد. سازمان تأمین اجتماعی نیز برای حمایت بیمه‌ای از آنها و دولت در جهت تأمین اقلام مورد نیاز آنها و پرداخت کرایه‌ها اقدام فوری انجام دهد.

در پایان ضمن تعقیب مطالبات به حق کامیون‌داران، انتظار می‌رود با رفتار هوشمندانه و مسئولانه از اقدامات ناامن‌کننده دشمنان جلوگیری شود.