به گزارش خانه ملت، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در آغاز نشست علنی امروز (چهارشنبه ۱۲ بهمن ماه) با تسلیت شهادت امام حسن عسکری(ع) و تبریک دهه فجر به ملت قهرمان و نمایندگان مجلس گفت: بر روح بلند پیشوای انقلاب اسلامی حضرت امام (ره) درود میفرستم.

وی ادامه داد: ‌ ۳۳ سال پیش در چنین روزی با ورود مقتدای ملت به میهن انقلاب روح خود را بازیافت و در ظرف ۱۰ روز طومار حکومت دیکتاتوری پهلوی به هم پیچیده شد و آفتاب انقلاب اسلامی طلوع کرد.

لاریجانی با بیان اینکه در باب نحوه شکل‌گیری انقلاب تحلیل بسیاری صورت گرفته است، اظهار کرد: امروز با ظهور انقلاب‌های منطقه‌ای قرائت روشن‌تری از انقلاب خمینی حاصل می‌شود.

وی با بیان اینکه نخستین نکته این است که قبل از ورود امام به میهن غرب و برخی عناصر در داخل با تحریک رژیم در صدد برآمدند تا به هر نحو ممکن امام را از بازگشت به میهن منصرف نمایند گفت: در این سناریو سخن‌ها ناصحانه ادا می‌شد، امام با روشن‌بینی و اعتقاد به نصرت الهی و همت عالی ملت به این درخواست‌ها پاسخ منفی داد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی شگرد دیگر را تهدید دانست و با بیان اینکه رژیم دیکتاتوری قصد سرنگونی یا ربایش هواپیمای امام را داشت افزود: اما، امام استوارتر از گذشته عزم جدی به بازگشت را اعلام کرد و با آرامشی که در مصاحبه ایشان در هواپیما گوشه‌ای از سکینه آن مرد الهی ظهور یافت، اراده پولادین رهبری انقلاب را در راه استیفای حقوق ملت نشان داد.

لاریجانی با بیان اینکه ویژگی اراده استوار همراه با دوراندیشی و شجاعت صفتی است که چه قبل از پیروزی انقلاب و چه بعد از آن در حوادثمختلف نظیر ماجراجویی‌های آمریکا و غرب در بحران‌سازی داخل کشور، دفاع مقدس و حوادثسیاسی حاد نظیر عزل بنی‌صدر در سیره امام مشاهده شده است، گفت: عامل مهم پیش برنده اهداف انقلاب همین خصوصیت امام بود.

رئیس قوه قانونگذاری با بیان اینکه دومین نکته در سیره امام طرد طاغوت‌های بزرگ و کوچک است، گفت: ‌ امام بت بزرگ، یعنی آمریکا را به درستی به مردم معرفی کرد که در مبارزه خود به اشتباه نیافتند اصطلاح شیطان بزرگ بخش مهم روشنگری امام بود. امام طاغوت کوچک، رژیم پهلوی را به درستی چیزی جز بازیچه دست آمریکا نمی‌دانست که با تشر از ملت به فلاکت می‌افتد لذا در بهشت زهرا و در بدو ورود به میهن جمله خانمان‌برانداز برای رژیم پهلوی و دولت بختیار را به زبان جاری نمود که من به پشتیبانی این ملت توی دهن این دولت می‌زنم و چنین هم شد.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس هشتم با بیان اینکه سر مبارزه با طاغوت بزرگ در سلوک سیاسی امام را امروز و پس از سه دهه بهتر می‌توان دریافت، گفت: ‌ در تمامی مشکلات بعد از انقلاب آمریکا در پشت صحنه آنها را هدایت می‌کرد، در جریان‌های تجزیه‌طلبی ابتدای پیروزی و در جنگ صدام علیه ایران که با اسناد روشن امروز پشتیبانی آمریکا آشکار شده است.

وی ادامه داد: رئیس اطلاعات ارتش صدام، وفیق السامرایی، در کتاب خود می‌گوید که آمریکا در چندین مرحله چه در تحریک حمله در ابتدای جنگ، چه دادن اطلاعات میدانی در طول جنگ و چه اقدامات مهم در آخر جنگ به ارتش عراق کمک کرد.

لاریجانی با بیان اینکه در مساله اتمی ایران و تحریم‌ها مساله‌سازی آمریکا در پشت صحنه کاملاً آشکار است، گفت: در ماجراجویی‌های منطقه‌ای چه درباره افغانستان، عراق و چه لبنان این طاغوت نقش اساسی داشته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نکته اساسی این است که جهت‌گیری مبارزه با شیطان بزرگ در این سه دهه برای ملت ایران قدرتی فراهم کرد که در پناه شعاع اندیشه امام اراده ملت ایران، روحیه‌ای خاص را در ملت‌های مسلمان دنیا بیدار کند، گفت: به طوری که تلاش غرب برای بازیافتن جایگاه خود در منطقه دیگر رنگ باخته است.

لاریجانی با طرح این سوال که‌ لشکرکشی‌ها و به رخ کشیدن سرنیزه‌ها چقدر توانست بر اراده مردم مصر، تونس، یمن و لیبی و بحرین تأثیر بگذارد، تصریح کرد: ‌ امروز ملت‌ها در پناه مشاهده مدل ایستادگی ملت ایران در مقابل آمریکا و غرب دریافتند که باید با اراده آهنین و استوار سرنیزه‌های غرب را بشکنند.

نماینده مردم قم در مجلس هشتم اضافه کرد: ‌ امروز مدل کرنش در برابر آمریکا و غرب را در حکومت‌های سرنگون شده یک سال اخیر می‌توان مشاهده کرد. اگر رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با همان تفکر بنیادین امام هرگونه مذاکره با آمریکا را چیزی جز خسارت برای ملت نمی‌پندارد نظریه‌ای صرف نیست؛ صحت این مرام توحیدی را در مقایسه این دو مدل رفتار سیاسی می‌توان به دقت دریافت.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه حرافی‌های اخیر آمریکا و غرب در مساله هسته‌ای ایران به دلیل ترس از هیمنه این انقلاب است گفت: وگرنه ملت ایران تنگه هرمز را تنگه صلح می‌داند اما همین ملت مصمم است که اگر کسانی قصد ماجراجویی در خلیج فارس و دریای عمان و تنگه هرمز داشته باشند دستان آنان را قطع کند.

نماینده مردم قم در مجلس هشتم سومین نکته در سلوک سیاسی امام را ارائه مدل دموکراسی دینی دانست و گفت: شاید آن روزها که امام می‌فرمود جمهوری اسلامی نه یک کلمه کمتر نه یک کلمه بیشتر برخی بطن این تمرکز مهم فکری را درک نمی‌کردند، در این سه دهه آزادی و مردمسالاری و عدالت مدل کمونیستی و مدل لیبرال دموکراسی ناتوانی‌های خود را نشان داده است. در مدل کمونیستی به دلیل قلب ماهیت آزادی، دموکراسی و عدالت و نشاندن حزب کمونیست به جای ملت و نابودی استعدادها در تئوری عدالت از درون به فروپاشی رسید.

وی ادامه داد: مدل لیبرال دموکراسی به قول شهید مطهری به دلیل تمرکز بیش از اندازه بر یک ارزش و نادیده گرفتن سایر ارزش‌ها دچار طوفان‌های اجتماعی و سیاسی شده است، اینک صلابت انقلاب در نفی طاغوت‌ها و ارائه مدل اثباتی مردمسالاری دینی، مدل راهگشایی برای انقلاب‌های منطقه‌ای است.

لاریجانی با بیان اینکه ما به اسم و عنوان‌ها کاری نداریم، گفت: نام‌ها تحت شرایط بومی برگزیده می‌شوند اما بطن انقلاب‌های امروز در منطقه اولاً دموکراسی، ثانیاً استقلال از قدرت‌ها و ثالثاً ایجاد عدالت است اما در چارچوب تحقق تفکر اسلامی، اینجاست که علما، دانشمندان و سیاستمداران در قدردانی این نعمت باید هم در بالا بردن جایگاه علمی و فناوری کشور تلاشی مضاعف نمایند و هم در تئوریزه نمودن عدالت که حفظ ارزش‌ها همگی در درون آن نهفته است تلاش کند.

نماینده مردم قم با بیان اینکه یکی از رهبران کشورهای آسیایی در سفر اخیر این جانب به بین المجالس آسیایی گفته است که انقلاب شما جلودار انقلاب‌های امروز منطقه است، افزود: توجهات سایر ملل به سوی ایران اسلامی است و این مسوولیت خطیری است.

لاریجانی در پایان نطق خود در صحن علنی به وصیت حضرت امام خمینی اشاره کرد و گفت: امام وحدت صفوف ملت، سیاستمداران و مسوولان را عامل اصلی پایداری و ترقی می‌دانست و به تعبیر ارسطوی حکیم وقتی فساد درونی ایجاد شد عامل بیرونی تأثیرگذار می‌شود، وحدت توصیه شده امام دستگیری عامل خارجی که فساد و انحراف درونی است را از بین می‌برد.

رئیس قوه قانونگذاری با بیان اینکه در آستانه انتخابات باید به این توصیه امام راحل توجه ویژه کرد گفت: ‌انتخابات میوه شیرین انقلاب است، رقابت‌ها اگر در معرفی کاندیداها و در پناه اخلاق باشد حلاوت این میوه انقلاب را افزون می‌سازد اما اگر با بداخلاقی، تهمت و تخریب همراه باشد رقابت و میوه شیرین انقلاب را به تلخی، تفرقه و دشمنی بدل می‌کند.

لاریجانی گفت: حال که صلاحیت کاندیداها توسط شورای نگهبان در دست بررسی است از شورای نگهبان تقاضا دارم تلاش نمایند حقوق کاندیداها از بین نرود و تنوع کاندیدها میدان انتخابات را شورانگیزتر خواهد کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از کسانی که در این میدان رقابت وارد شدهاند میخواهم در مدت تبلیغات طوری عمل کنند که سیمای وحدت جامعه مخدوش نشود