تذکر نمایندگان به روحانی

علی‌اصغر یوسف‌نژاد عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، امروز(سه شنبه 10 مهر) در جلسه غعلنی تذکرات کتبی نمایندگان به رئیس جمهور و مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور به شرح زیر است:

**تذکر : عبداللاهی نماینده اهر به

وزیر نفت، ساماندهی سریع قیر کشور و جلوگیری از از سوء استفاده سوداگران قیر.

**تذکر: وقفچی نماینده مردم طارم و زنجان به وزرای صنعت و کشاورزی، تمهید مقدمات سادرات زیتون کشور به ویژه شهرستان طارم که بیشترین تولید کشور در این شهرستان است.

**تذکر:محمودی نماینده شهرضا به اتفاق 2 تن از نمایندگان به وزیر آموزش و پرورش، علت به کارگیری تمام وقت بازنشستگان به عنوان معلمان دوره ابتدایی چیست؟

** تذکر : بدری نماینده اردبیل به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص اینکه علیرغم تکلیف قانونی ماده 35 برنامه توسعه مبنی بر کمک بلاعوض به کشاورزان برای انجام آبیاری نوین در این زمینه اقدام مناسب صورت نگرفته است.

** تذکر: قاضی پور نماینده ارومیه به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص توزیع مواد اولیه بین مرغداران و دامداران و جلوگیری از تبعیض در این زمینه.

**تذکر: اکبری نماینده مردم شیراز به رئیس جمهور در خصوص اینکه در هفته دفاع مقدس پروژه کلان و تأثیرگذار در استان فارس افتتاح نشده است.

**تذکر: صفری نماینده مردم کرمانشاه به وزیر علوم درباره وجود نابسامانی در پرداخت ارز دانشجویی.

**تذکر : نجفی نماینده تهران به وزرای امور خارجه و نفت در خصوص لزوم مواجه فعالانه در زمینه قرارداد گازی بین ایران و پاکستان و خط لوله صلح.

**تذکر: کوهکن نماینده مردم لنجان به رئیس جمهور در خصوص لزوم صدور دستور رسیدگی به کنترل آلودگی‌های زیست محیطی شرکت ذوب آهن اصفهان.

**تذکر: حاجی دلیگانی،  نماینده مردم شاهین شهر به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص ضرورت پرداخت امتیازات ایثاگران شاغل و بازنشسته در این وزارتخانه.

**تذکر:حاجی دلیگانی،  به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص دفاع از حقوق کشاورزان روستای خسروآباد و دولت در حوزه انتخابیه‌اش .

**تذکر:حاجی دلیگانی، تذکر به رئیس جمهور درباره لزوم استفاده از اختیاراتش به عنوان رئیس شورای هماهنگی اقتصادی برای رفع مشکلات اقتصادی مردم و تذکر به وزیر نیرو در خصوص ضرورت جلوگیری از برداشت آب از چاه‌های غیرقانونی روستای خسروآباد و همچنین تذکر به وزیر دفاع در خصوص رفع گرفتاری اهالی خسروآباد بخش میمه و تذکر به وزیر دادگستری در خصوص اینکه با توجه به افزایش بی رویه نرخ سکه ضرورت دارد با هماهنگی دستگاه قضا تدبیری اتخاذ شود تا شرایط روز اقتصادی درباره محکومین پرداخت مهریه لحاظ شود.

**تذکر: کاظم نسب و علی ساری نمایندگان اهواز به وزارت خارجه در خصوص علت عدم اظهارنظر و پاسخ شفاف از سوی وزارت خارجه درباره بحران هورالعظیم چیست.

**تذکر: زاهدی نماینده مردم کرمان و راور به رئیس جمهور و وزرای صنعت و معدن و جهاد کشاورزی در خصوص رسیدگی به اینکه قیمت برخی اقلام خوراکی مورد نیاز خانوارها تا300 درصد افزایش یافته که نارضایتی مردمی به همراه داشته است.

**تذکر:زاهدی به وزیر صنعت درباره اینکه با وجود مستقر بودن کارخانه لاستیک بارز در استان کرمان سهم این استان کم بوده که این موضوع موجب نارضایتی کامیون داران شده است.

**تذکر: قاضی پور نماینده ارومیه به اضافه 8 نفر از نمایندگان دیگر به رئیس جمهور در خصوص تأمین کالای اساسی مردم که چرا با وجود وعده‌های رئیس جمهور در فروردین سال 1397 همچنان قیمت این کالاها رو به افزایش است.