به دنبال  ایجاد سوریه‌ای هستیم که با ایران پیوندی نداشته باشد!

جیمز جفری، نماینده ویژه وزارت امور خارجه آمریکا در امور سوریه در بیانیه‌ای که در وبگاه وزارت خارجه این کشور منتشر شد، ضمن تکرار ادعاهای واهی و پوچ مقامات آمریکایی علیه کشورمان، اعلام کرد واشنگتن به دنبال ایجاد سوریه‌ای است که با ایران ارتباطی نداشته باشد.

در این بیانیه با طرح ادعاهایی مضحک آمده است: نمایندگی ویژه وزارت امور خارجه آمریکا در امور سوریه در تلاش است تا اهداف مورد نظر دونالد ترامپ، رئیس جمهور و مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، که «پایان دادن به جنگ سوریه و درد و رنج مردم این کشور!» است را محقق کند. آمریکا معتقد است بحران سوریه راه حل نظامی ندارد و هیچ جایگزینی برای راهکار سیاسی وجود ندارد.

در حالی که بر اساس گزارش های متعدد نهادهای معتبر بین المللی، نظامیان آمریکایی و ائتلاف به سرکردگی این کشور مسئول کشتار صدها غیرنظامی بیگناه سوری است، در ادامه این بیانیه ادعا شده است: کسانی که به دنبال راه حل نظامی برای بحران سوریه هستند تنها خطر افزایش ابعاد این بحران به منطقه خاورمیانه و فراتر از آن را تشدید خواهند کرد!

در ادامه این بیانیه با اشاره به سخنرانی ترامپ در هفتاد و سومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل و تلاش های مقامات آمریکایی در حاشیه این اجلاس برای جلب حمایت از به اصطلاح «راهکار» واشنگتن برای بحران سوریه، فرافکنی های همیشگی و ادعاهای نخ نمای مقامات آمریکایی علیه کشورمان تکرار شده و آمده است: ما بار دیگر بر عزم خود برای دستیابی به راه حلی سیاسی که به ایجاد سوریه ای «جدید، ایمن و باثبات!» منجر شود که پیوندی با ایران و نیروهای تحت حمایت این کشور نداشته باشد، تأکید می کنیم.