کولایی: شوروی نباید با طناب آمریکا به چاه می‌رفت

الهه کولایی از اعضای فراکسیون مشارکت در مجلس ششم، اظهار داشت: شوروی نباید به آمریکا بی‌حساب و کتاب اطمینان می‌کرد و با طناب آمریکا به چاه می‌رفت، خیلی‌ها مثل آمریکایی‌ها تبلیغ می‌کردند که فروپاشی شوروی مساوی است با آزادی، مساوی است با رفاه، مساوی است با پیشرفت اما دهه 1990 شرایط بسیار اسفباری در همه جمهوری‌ها کمتر یا بیشتر به وجود آمد و آخرش الیگارش‌ها و مافیا آمدند، نه ثروت بین مردم تقسیم شد و نه قدرت.
وی درباره انتخابات سال 84 گفته است: به بعضی از اعضای بلندپایه ستاد دکتر معین از شکاف میان اصلاح‌طلب‌ها گله کردم و فکر می‌کردم اصلاح‌طلب‌ها باید به یکپارچگی برسند و نانی بود که احمدی‌نژاد از شکاف بین اصلاح‌طلب‌ها خورد و من خودم رو از این جهت نمی‌بخشم من باید کنار می‌کشیدم، من می‌دانستم. من که اعتراض کردم و تذکر دادم و می‌گفتم چه اشکالی دارد آقای کروبی رئیس‌جمهور شود و آقای معین معاون اول. در آن برهه خیلی نسبت به سیاست‌های آقای هاشمی در مجموع دید مثبتی نداشتم.
وی در پاسخ به این سوال که چرا در سال 88 اصلاح‌طلب‌ها به رای مردم تمکین نکردند: «یک مجموع عوامل داخلی و خارجی و بی‌تدبیری‌ها موجب شد که هزینه‌های گزافی را چه داخلی و چه خارجی بپردازیم. در واقع برای کشورهای خارجی این تصور وجود داشت که ایران با یک بحران انتخاباتی از جنس بحران‌های انتخاباتی که در انقلاب‌های رنگی وجود داشته روبه‌رو شده و می‌شود از این فرصت استفاده کرد».