به گزارش خانه ملت، نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت به اولویتهای پرداخت یارانه در این قانون توجه نداشته و تاکنون سهم تولید را پرداخت نکرده است، اظهار داشت: بخش کشاورزی نتوانسته هزینههای حاملهای انرژی را پرداخت کند و از سوی دیگر، صاحبان صنایع با هزینههای گوناگون روبهرو شده و دولت نیز هیچگونه حمایتی از آنها نکرده است، بهگونهای که گویا این بخشها را به فراموشی سپرده است. نبود مدیریت در پرداخت یارانه نقدی مردم نیز نتیجهای جز کسری بودجه نخواهد داشت.

وی درباره تأثیر منفی پرداخت نکردن یارانه بخش تولید و کشاورزی اظهار داشت: همین رفتار دولت، رکود و هزینه را در بخش تولید به‌ همراه می‌آورد. اجرای این قانون در بخش تولید، پاسخی معکوس را به‌ همراه آورده و رونق و نشاط از بخش تولید رخت بر بسته است.

دلقپوش با بیان این که بخش تولید هم از جهت اشتغال و هم از جهت بالا بردن کشور در رقابت با دیگر کشور‌ها زیربنای اقتصاد کشور است، گفت: باید برای تقویت تولید و با رویکرد تأمین نیازهای بازار داخلی و همچنین بازار‌های خارجی به بالا بردن قدرت رقابت بخش تولید به بهترین نحو توجه نشان داد.

این نماینده مجلس هشتم یکی از راهکارهای حمایت از بخش تولید را تخصیص منابع ارزی برای وارد کردن دستگاه‌هایی دانست که در این واحد‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و گفت: بانک مرکزی با این کار قطعا می‌تواند تأثیر خوبی را در بخش تولید و اقتصاد کشور داشته باشد و این با مدیریت مطلوب منجر به توسعه صنعتی و اقتصادی کشور شده و منابع بکر کشور را در مسیر تولید و ایجاد اشتغال قرار می‌دهد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با ابراز امیدواری نسبت به اینکه بانک مرکزی با سیاستهای تشویقی نقدینگی موجود در جامعه را بهگونهای مدیریت کند که در مسیر تولید قرار بگیرد، اظهار داشت: به یک سیاستگذاری و مدیریت مالی در بخش مدیریت منابع داخل کشور نیاز داریم تا منابع سرمایههایی را که در بخشهای حقوقی و حقیقی است در مسیر تولید و اشتغال قرار دهیم چرا که در غیراین صورت، این امر میتواند منجر به گرانی و تورم شود.