حالا خوبه انسجام دارید که این‌طور همدیگر را تکه و پاره می‌کنید

شهربانو امانی‌انگنه اظهار داشت: انتخابات ۹۲ به این سمت رفت که همه ظرفیت احزاب اصلاح‌طلب و فعالان اصلاح‌طلب در شورای هماهنگی ایجاد شود. 
وی افزود: پس از مدتی موثران عرصه اجتماعی و اقشار مختلف جامعه که حزبی نیستند اما تاثیرگذار هستند به این سمت رفتند که شورای عالی اصلاح‌طلبان باید تشکیل شود و ظرفیت‌ها با همگرایی بیشتری برونداد این برآیند یا برآیند این فرآیند باشند. درواقع همگرایی جریان اصلاح‌طلبان به این طریق باشد.
امانی خاطرنشان کرد: تجربه اصلاح‌طلبان در خصوص شورای عالی می‌تواند اصولگرایان را هم به سمت همگرایی بیشتر ببرد و رفتار سیاسی قاعده مند نهادینه شود. از سال ۹۲ و حتی قبل از آن اصلاح‌طلبان سعی کردند نهاد شورای عالی را تشکیل دهند و خوشبختانه گام‌های آنها به خوبی آغاز شد. گام اول آنها مجلس دهم  و گام دوم شورای پنجم و در نهایت شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری بود.
امانی تاکید کرد: انسجام اصلاح‌طلبان باید الگویی برای جریان رقیب باشد که بعد از ۴۰ سال کاندیداها با یک فرآیند به جامعه معرفی شوند و عملکرد و پست‌های آنها در جامعه شفاف باشد. 
این اظهارات عضو مرکزیت کارگزاران درحالی است که اخیرا کرباسچی دبیرکل حزب با متهم کردن دولت به بی‌کفایتی، خواستار استعفای روحانی شده است. قبل از او هم سعید لیلاز عضو مرکزیت حزب مدعی شد اگر یک چوب خشک جای روحانی بود، با اختیاراتی که دارد، بهتر از او می‌توانست اقتصاد را مدیریت کند. 
همچنین حزب کارگزاران در بیانیه‌ای، دولت را بی‌کفایت و سرگشته و «دولت رزم، نه دولت بزم» معرفی کرده است.
در پاسخ به بیانیه کارگزاران، حزب‌ اعتدال و توسعه نیز بیانیه بسیار تندی را درباره شامورتی‌بازی و مسئولیت‌گریزی‌های همیشگی کارگزاران منتشر کرد.
با این اوصاف عجیب است که یک عضو مرکزیت همین حزب از اصولگرایان می‌خواهد انسجام را از آنها یاد بگیرند!