نظر کاربران فضای مجازی درباره الحاق ایران به CFT و تصویب FATF + عکس

وکلای ملت در جلسه علنی دیروز (یکشنبه 15 مهر) قوه مقننه، با 143 رأی موافق و 120 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموعه 271 رأی نماینده حاضر در جلسه، با الحاق ایران به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تأمین مالی تروریسم (CFT) موافقت کردند.

بسیاری از کارشناسان این حوزه تصویب و پیوستن جمهوری اسلامی به این کنوانسیون‌ها را اعمال نوعی خود تحریمی برای کشور می‌دانند و برخی هم معتقدند با پیوستن به این کنوانسیون‌ها و اجرای خواسته‌های دیگر کارگروه FATF، می‌توان با بانک‌های اروپایی تبادل مالی انجام داد و به نوعی شاید بتوانیم تحریم آمریکا را دور بزنیم.

در پی خبر تصویب الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم «CFT» توسط مجلس شواری اسلامی، واکنش‌های مختلفی توسط فعالین و کاربران فضای مجازی نسبت به این خبر منتشر شد.

در همین رابطه نگاهی انداخته‌ایم به بخشی از این واکنش‌ها نسبت  به تصویب الحاق ایران به CFT و اجرای خواسته‌های FATF که در ادامه مشاهده می‌کنید:

  • علیرضا زاکانی در صفحه خود با کنایه به سرنوشت برجام نوشت: رؤسای دولت و مجلس وعده رفع تحریم در برجام دادند ولی تحریم رفع نشد.



  • علی قلهکی با اشاره به اظهارات امروز ظریف مبنی بر اینکه هیچ تضمینی برای حل مشکلات بعد از تصویب لوایح FATF وجود ندارد نوشت: برجامی که امضای کَری، تضمینش بود و روحانی گفته بود بعد از امضاء آن، همه تحریم‌ها بالمرّه لغو می‌شود، عاقبتش شد این!



  • سعید حاتمی معتقد است افزایش و کاهش قیمت دلار، مرتبط با تصویب لوایح FATF است.




  • یکی دیگر از فعالین فضای مجازی با کنایه به طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس نوشت: ارادت به غرب یعنی هر آنچه برای خود نمی‌پسندی برای آنها بپسند.



  • محمود قائدی با یادآوری مخالفت رهبری با الحاق ایران به کنوانسیون‌های استعماری گفت: این تصویر در تاریخ ثبت شد تا چندسال دیگر نگویند #FATF با موافقت رهبری تصویب شد.



  • یکی دیگر از کاربران نوشت: FATF چهل‌ویک بند داره که سی‌وهفت بندش توسط دولت داره اجرا میشه، اگه اون سی و هفت بند نتونسته مشکل اقتصادی کشور رو رفع کنه، چطور این چهار بند میتونه؟!



  • احمد جانجان با یادآوری سرنوشت برجام نوشت: با تصویب #FATF چند برابر وحشتناک‌ترش در انتظار همه‌مونه! دولت فعلی رو که زمین‌گیر خواهد کرد، دولت‌های بعدی رو در بند!



  • برخی دیگر از کاربران و فعالین توئیتر نظرات دیگری داشتند که در ادامه مشاهده می‌کنید: