تیم دولت، مشکل جدی دارد اما روحانی نمی‌خواهد تغییر دهد

شنیده‌ها حاکی از آن است که بالاخره حسن روحانی گزینه‌های مورد نظر خود برای چند وزارتخانه را پیدا کرده است، اما گویا نه تنها این افراد نتوانسته‌اند توجه منتقدان و حامیان دولت را به خود جلب کنند بلکه اعلام این اسامی زمینه‌ساز آغاز موج جدیدی از انتقادها به دولت شده است.
بعد از کش و قوس‌های فراوان که حسن روحانی حاضر به اعمال تغییرات در کابینه خود نبود بالاخره به دلیل استیضاح‌ها و تحت فشار قرار گرفتن از سوی مجلس مجبور شد برخی وزرا را تغییر دهد و وزرای جدیدی برای وزارتخانه‌های خود که این روزها با سرپرست مدیریت می‌شوند، انتخاب کند.
البته باز هم انتخاب‌های روحانی مورد انتقاد رسانه‌ها و فعالان سیاسی قرار گرفت. زیرا به نظر می‌رسد نه تنها روحانی قصد ندارد افراد جدید از خارج دولت وارد تیم خود کند بلکه در مواردی مانند شریعتمداری وزیر صمت که این روزها به شدت مورد انتقاد است و حتی صحبت از استیضاح وی شنیده می‌شود، ترجیح داد به جای آنکه وی را به عنوان حداقل کار ممکن از دولت خارج کند، او را به وزارت کار بفرستد.
نکته مهم در این میان آن است که به نظر می‌رسد روحانی تمایلی به انتخاب افراد جدید در کابینه ندارد و همین مسئله نگرانی‌های بسیاری همراه داشته است. زیرا منتقدان بر این باورند که مشکل اساسی دولت تیم فعلی است و روحانی تنها با چند جابجایی نمی‌تواند مشکلات موجود در کشور را که عمدتاً اقتصادی است رفع کند.
فرارو از قول علی تاجرنیا (از اصلاح‌طلبان) نوشت: چه این تغییر که در وزارت کار قرار است انجام شود و آقای شریعتمداری از وزارت صمت به این وزارتخانه می‌رود و چه باقی وزارتخانه‌ها که قرار است تغییراتی در آنها اعمال شود، برگرفته از رفتار دستپاچه دولت است و نه تنها پیشرفتی را رقم نخواهد زد بلکه به نوعی یک پسرفت خواهد بود و اعتماد عمومی را به شدت جریحه‌دار خواهد کرد.