زاکانی: نمی‌توانیم بر اساس رویکرد غربی کشور را اداره کنیم
علیرضا زاکانی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در دومین کنگره جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی که امروز (پنجشنبه 19 مهر) در مجتمع فرهنگی عرفان تهران برگزار شد، گفت: انقلاب اسلامی هفت هدف استقلال، آزادی، عدالت، پیشرفت معنوی، پیشرفت مادی و توجه به مستضعفان و مظلومان جهان و مقابله با ظالمان و استکباران را مدنظر قرار داده است و این اهداف برگرفته از مکتب امام راحل بود.

وی افزود: مکتب امام(ره) مخالف، موافق و رقیبانی دارد؛ مخالفان مکتب امام(ره) بعضی از این ویژگی‌ها را برنمی‌تابند، اما موافقان خود را پیرو کامل مکتب امام خمینی (ره) دانسته و خود را قائل به مردم‌سالاری دینی می‌دانند، اما رقبای مکتب امام(ره) این اهداف را قبول ندارند، افرادی مثل سروش و بشیریه می‌خواهند مکتب امام راحل را زشت و بدقواره نشان دهند.

زاکانی تصریح کرد: جریان اعتدال، اصلاح‌طلب و جریان وابسته به احمدی‌نژاد می‌خواهند مکتب امام راحل را تحت فشار قرار دهند، در صورتی‌ که پیروان واقعی مکتب امام (ره) جان خود را برای آن داده‌اند.

نماینده سابق مجلس تاکید کرد: بعضی‌ها می‌خواهند که مسیر پیشرفت را دیگران به ما دیکته کنند، رقبای مکتب امام (ره) می‌خواهند که خدمات و ارزش‌های نظام اسلامی را ناچیز و ناکارآمد جلوه دهند، اما وقتی به انتخابات نزدیک می‌شویم همین رقبا با پایبند جلوه دادن خود به مکتب امام (ره) از مردم رأی می‌گیرند.

وی افزود: همه ظرفیت‌های موجود جامعه ما به نحوی است که می‌توانیم به بهتری وجه جامعه را اداره کنیم، اما عده‌ای این‌ را نمی‌دانند؛ عده‌ای نمی‌توانند پاسخ نیاز‌های مردم را بدهند، این افراد می‌خواهند ناکارآمدی خود را به گردن مکتب امام(ره) بیاندازند.

زاکانی ادامه داد: امروز انقلاب با جنگ نرم و فتنه‌های جدید در داخل و منطقه روبه‌روست و باید جنگ اقتصادی را هم به آنها اضافه کرد، البته انقلاب اسلامی از همه آنها موفق و پیروز بیرون آمده است.

نماینده سابق مجلس گفت: بخش مهمی از مشکل‌های کشور ماندن در تفکر غرب است، مشکل دوم سطحی انگاشتن تفکر امام راحل است و سوم مدنظر قرار دادن دنیاگرایی در میان مسئولان است که باعث شده تا توده مردم سرخورده شوند. این مشکل‌ات باید به دست صاحبان اصلی انقلاب حل می‌شود، اما افرادی مثل احمدی‌نژاد راه‌حل مشکلات را در بلبشو و هرج‌ومرج می‌دانند و فهم درستی از مسیر انقلاب اسلامی ندارند.

وی افزود: امروز برای حل مشکل نیازمند تغییر رویکرد کشور هستیم و نمی‌توانیم بر اساس رویکرد غربی کشور را اداره کنیم، پس باید بر توان داخلی و توانمندی متخصصان داخلی و دلسوز تکیه کنیم.

زاکانی با بیان اینکه عده‌ای یاد گرفته‌اند که تماشاچی باشند، اظهار کرد: باید برای غلبه بر مشکلات جبهه‌سازی کنیم و بتوانیم چهره‌های جدیدی که از بطن جامعه باشند، معرفی کنیم تا برای چهار سال بتوانند امور مدیریتی را به دست بگیرند و همچین باید اصلاحات از جنس انقلابی و اداره جامعه با فکر انقلابی و دانش صورت بگیرد.

نماینده سابق مجلس در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در کمیسیون برجام، پنجاه روز وقت گذاشتیم و برجام را بررسی کردیم و به نتیجه رسیدیم. اما برخی از اعضای کمیسیون، بدون اینکه حاضر باشند برجام را بخوانند، با نظر ما مخالفت می‌کردند.

وی تصریح کرد: وقتی می‌گفتیم چرا بدون اینکه برجام را بخوانید، با نظر ما مخالفت می‌کنید، می‌گفتند ما دکتر حیطه‌ دیگری هستیم و به اعتبار حرف فلان فرد، مخالفت می‌کنیم.

زاکانی در پایان خاطرنشان کرد: نمی‌شود وزیری از یک وزارت‌خانه‌ای به وزارت‌خانه دیگری برود و خود را در همه رده‌ها همه کاره بداند، بلکه باید به جوانان و افراد انقلابی و با انگیزه میدان داد.