بیانیه روزنامه نگاران تهران درباره ماجرای خاشقجی

همزمان با انتشار اخبار نگران‌کننده درباره سرنوشت جمال خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد عربستان سعودی، انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران روز یکشنبه بیانیه‌ای صادر و در آن عنوان کرد: در روزهای اخیر اخبار نگران کننده‌ای در مورد سرنوشت جمال خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد سعودی منتشر شده است.
در ادامه این بیانیه آمده است: «انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران با دقت اخبار مربوط به وی را دنبال می‌کند. ما صرف نظر از دیدگاههای سیاسی و اجتماعی او، امیدواریم زنده و سالم باشد هر چند با گذشت زمان این امید تقریبا از میان رفته است.» این بیانیه حاکی است: «از دولت‌هایی که در این مورد نقش مستقیم دارند می‌خواهیم که اطلاعات دقیقی در مورد وضعیت او در اختیار جامعه جهانی قرار دهند.»
انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران در پایان این بیانیه آورد: «همچنین انجام چنین اقداماتی را علیه روزنامه نگاران قویا محکوم می کنیم. انجام وظایف رسانه‌ای بدون وجود امنیت جانی امکان‌پذیر نیست و ما از تمام دولتها می‌خواهیم که نسبت به تامین امنیت اصحاب رسانه مساعی خود را به کار بندند.»
جمال خاشقجی، روزنامه نگار 59ساله سعودی روز سه‌شنبه 10 مهر (دوم اکتبر) پس از آنکه برای ثبت ازدواج خود به کنسولگری سعودی در استانبول رفت، ناپدید شد که این موضوع به نگرانی‌ها درباره امنیت وی دامن زد، مقامات سعودی ادعا کرده‌اند که وی از سفارت خارج شده اما نامزد وی این موضوع را رد می‌کند. رسانه‌ها به نقل از برخی مقامات ترکیه اعلام کرده‌اند که این منتقد مشهور سعودی در کنسولگری کشته شده است.