امیرحاتمی: همه نیازهای دفاعی را خودمان تولید می‌کنیم

امیر سرتیپ امیر حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه مراسم اختتامیه چهارمین کنگره طب نظامی آسیا پاسفیک در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از مسائل مهمی که مردم همواره در جنگ‌ها با آن مواجه هستند، موضوعات درمانی و رسیدگی به مصدومان جنگی است.

وی افزود: طب رزم در حوزه پشتیبانی از نیروهای مسلح و مسائل انسان دوستانه بسیار اهمیت دارد.

‎وزیر دفاع در خصوص اقدامات وزارت دفاع در حوزه طب رزم، اظهار داشت: ما در وزارت دفاع این موضوع را به عنوان یکی از وظایف مهم خود می‌دانیم. برای ارتقای آن اقدامات متعددی را انجام می دهیم تا بتوانیم خدمات بهتری به نیروهای مسلح و خانواده‌های آنها ارائه دهیم.

‎امیر حاتمی ادامه داد: تولید تجهیزات طب رزمی برای رسیدگی به مصدومان در صحنه‌های جنگ، از جمله اقدامات وزارت دفاع است. در کنار این همایش، نمایشگاهی از تجهیزات و دستاوردهای وزارت دفاع در حوزه طب رزمی به نمایش درآمده است.

‎وی افزود: این همایش از لحاظ انتقال تجربیات بین کشورهای مختلف حائز اهمیت بسیاری است. ما تجربیات گرانبهایی در حوزه درمان مصدومان شیمیایی داریم که آن را به کشورهای دیگر انتقال می‌دهیم و به آخرین یافته‌های علمی دیگران نیز دسترسی پیدا می‌کنیم.

‎وزیر دفاع گفت: ملت ما تجربیات تلخی از سلاح‌های شیمیایی در دوران دفاع مقدس دارد اما امروز در این زمینه و در حوزه مقابله با سلاح‌های میکروبی و پرتوی، تجهیزات خوبی را آماده کرده‌ و نیازهای نیروهای مسلح در حوزه بهداشت و درمان و بیمارستان‌های صحرایی آنان را برطرف کردیم؛ برای همه حوزه‌های رزم محصولات مورد نیاز آماده شده است.

**هیچ نگرانی از تحریم‌ها نداریم

‎امیرحاتمی درباره میزان تاثیر تحریم‌ها در صنعت دفاعی کشور گفت: تحریم‌ها حقیقتا فرصتی برای ما بوده است. ما از پیش از انقلاب، در تحریم بودیم و بعد از انقلاب نیز تاکنون در تحریم قرار داشتیم اما با نگاهی که امام‌خمینی(ره) و مقام معظم رهبری آن را به ویژه در نیروهای مسلح توسعه و تعمیق بخشیدند، تحریم را به عنوان یک فرصت تلقی کردیم. این باعث شد که هیچ نگرانی از تحریم‌ها نداشته باشیم؛ زیرا همه نیازهای دفاعی خود را در عرصه‌های مختلف رزم اعم از دریایی، هوایی و موشکی تولید می‌کنیم.

‎وی ادامه داد: نیروهای مسلح با اراده‌ای که دارند مقتدرانه در برابر هرکس که بخواهد علیه امنیت جمهوری اسلامی ایران اقدام کند، از این سلاح‌ها استفاده می‌کند. شاهد استفاده از این سلاح‌ها در دو نمونه اخیر آن در برابر تروریست‌هایی که در کردستان و اهواز مردم ما را شهید کردند، بودیم.