ارائه الگوی پیشرفت نشان می‌دهد ایران در حال ترسیم افق ۵۰ سال آینده است

مهدی فضائلی، با اشاره به فراخوان 22 مهر رهبر معظم انقلاب اسلامی برای تکمیل و ارتقاء الگوی پایه اسلامی ایرانی پیشرفت در 5 دهه آینده، اظهار کرد: در آموزه‌های دینی و همچنین احادیث و روایات شیعه آمده که «به مسائل دنیا به گونه‌‎ای نگاه کنید که گویی یک حیات ابدی پیش رو دارید».  

وی با بیان اینکه تفکر دینی طبیعتا باید با آینده‌نگری همراه باشد تا بتواند الگو‌ها و چشم‌انداز‌های خودش را برای تحقق آرمان‌هایی که دارد ترسیم کند، گفت: بر همین اساس رهبر معظم انقلاب اسلامی از حدود 8 سال قبل مجموعه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را مطرح و جمعی را برای آماده کردن این الگو موظف کردند.

فضائلی افزود: این مجموعه طی چند سال گذشته مشورت‌های بسیاری را با تعداد قابل توجهی از اندیشمندان و کارشناسان در حوزه‌های مختلف انجام داد و مدتی قبل محصول این مطالعات گسترده و مفصل را طی چندین جلد با عنوان «الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت» به رهبر معظم انقلاب اسلامی ارائه داد.

این کارشناس ارشد مسائل سیاسی ادامه داد: مقام معظم رهبری بعد از مطالعه این الگوها، متن امروز را منتشر کردند و صاحب‌نظران و مجموعه‌های حاکمیتی اعم از مجمع تشخیص مصلحت نظام، دولت، شورای عالی انقلاب فرهنگی و ... فراخواندند تا این مجموعه را مطالعه کنند و نظرات تکمیلی خود را برای ارتقای این الگو ارائه دهند.

وی همچنین تاکید کرد: ارائه الگوی پیشرفت 5 دهه آینده انقلاب اسلامی از سوی مقام معظم رهبری، نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی ایران نه تنها به القائات و فضاسازی‌های دشمنان که تلاش می‌کنند روحیه یاس و ناامیدی و بن‌بست را وارد جامعه کنند،   وقعی نمی‌نهد بلکه در حال ترسیم افق 50 سال آینده خود و فراهم کردن مقدمات آن است.

فضائلی در پایان با بیان اینکه دوستداران انقلاب باید با امید و عزم بسیار بیشتری اهداف خود را برای آینده نظام ترسیم و آن‌ها را اجرا کنند، خاطرنشان کرد: دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران آب در هاون می‌کوبند و آن‌ها هستند که در بن‌بست قرار دارند و ان‌شاالله جمهوری اسلامی ایران و علاقمندان به این نظام، در میدان نبردِ اراده‌ها پیروز خواهند شد.