عربستان هیچ جایگاهی در جهان عرب و غیرعرب ندارد

حسین شیخ الاسلام اظهار کرد: پس از قتل خاشقجی، قدرت ترکیه در تامین امنیت زیرسوال رفت و اعتبار جهانی این کشور کاهش پیدا کرد، در مقابل این اتفاق برای نظام دیکتاتوری عربستان چندان مسئله عجیبی نیست چون این کشور هیچ جایگاهی در جهان عرب و غیرعرب نداشته و در واقع راهی جز ترور و سرکوب مخالفان خود ندارد.
وی ادامه داد: عقل در بین آنها به ویژه بن سلمان حاکم نیست و پادشاه این کشور با این همه ثروت بادآورده و ارتشی که دارد، دست به کارهای نابخردانه و به اصطلاح احمقانه می زند، حمله به یمن، حمایت از تروریسم و سیاست هایی که در قبال جمهوری اسلامی اتخاذ کرده، از جمله حماقت های آل سعود و شخص بن سلمان است.
مشاور سابق وزیر خارجه افزود: این کشور باتوجه به 
درگیری هایی که در منطقه بوجود آورده، مرزها و پایتخت خودش را ناامن کرده و آبرویش رفته است. بی تردید همه این مسائل به سیاستگذاری های بن سلمان بازمی گردد، این فرد باعث تشدید اختلافات خانوادگی شده و شاهزادگان سعودی را بازداشت و شکنجه کرده و برای آزاد کردن آنها نسبت به مصادره ثروت و دارایی شان اقدام کرده است. 
شیخ الاسلام بیان کرد: پادشاه عربستان شورای همکاری که سال‌ها صهیونیست ها و آمریکایی ها علیه ما طراحی کردند را از بین برد، در واقع خدمتی که بن سلمان به خاطر نادانی اش در همین مدت کوتاه به ما کرد، هیچ کس نکرده است. 
وی با اشاره به تاثیر ترور خاشقجی در انزوای عربستان گفت: عربستان پیش از این نخست وزیر لبنان را هم بازداشت کرده بود بنابراین نمی توانیم بگوییم بعد از ترور خاشقجی آل سعود منزوی شده، چون پیش تر اختلافش با کشورهای همسایه بالا گرفته و عملا از مدت‌ها قبل در انزوا فرو رفته است.
مشاور سابق وزیر خارجه ادامه داد: حتی آمریکا و در رأس آن ترامپ هم مدام او را تحقیر کرده و بن سلمان برای آنها حکم گاو شیرده را دارد و جالب این است که پادشاه عربستان در پاسخ به توهین های آمریکا می گوید ما باید انتقادات را از دوستان‌مان قبول کنیم.
وی یادآور شد: عربستان و بن سلمان بعد از ترور منتقد خود یعنی خاشقجی از سوی آمریکایی ها چندان مورد مواخذه قرار نخواهد گرفت، زیرا مسائل حقوق بشری نمایشی است که جوامع غربی درباره مسائلی که به نفع شان نیست از آن استفاده می کنند. 
وی افزود: البته این مسئله را باید بپذیریم که به هر روی خاشقجی فردی غرب گرا بوده و به همین علت مرگ او برای جوامع غربی دارای اهمیت است و به نوعی اظهار نگرانی کرده اند اما همین غربی ها وقتی فردی غیرغرب گرا کشته می شود، صدایشان هم در نمی آید و لب به اعتراض نمی گشایند.