آمریکا اولویت خود را درباره ایران مشخص کرد

هوک در گفت وگوی اختصاصی با شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی، گفت: دو اقدام در سوریه در جریان است؛ نخست، حضور نیروهای آمریکایی در سوریه که برای تضمین کامل شکست داعش در آن جا حضور دارند و موضوع دوم، فعالیت «جیم جفری» فرستاده ویژه واشنگتن در امور سوریه است که یکی از مهم ترین اولویت های دیپلماتیک وی، شامل خروج ایران از سوریه می شود.
در حالی که هوک مدعی حضور نظامی ایران در دمشق است و این موضوع را غیر قانونی می داند، نیروهای آمریکایی به صورت غیر قانونی در شمال سوریه حضور داشته و این اقدام بدون کسب اجازه از دولت قانونی سوریه و مردم آن صورت گرفته است و از نظر مباحث حقوقی و قوانین بین المللی، تجاوز آشکار به خاک کشوری به شمار می رود که دولت قانونی دارد.
هوک در ادامه مدعی شد؛ همزمان با آنکه نظامیان آمریکایی برای شکست کامل داعش تلاش می کنند، هیأت دیپلماتیک ما برای تحقق خروج تمامی نیروهای تحت رهبری ایران از سوریه می کوشد.
وی با تکرار خواسته مقام‌های آمریکایی برای مذاکره دوباره با ایران، افزود: واشنگتن تلاش دارد توافقنامه جدیدی با تهران منعقد کند که شامل تمامی رفتارهای بی ثبات کننده این کشور باشد؛ در حالی که اشتباه توافق کنونی با ایرانی، این بود که این توافق تنها محدود به فعالیت هسته ای می شد.
رئیس گروه موسوم به «اقدام ایران» در بخش دیگری از صحبت هایش مدعی شد: تلاش می کنیم توافقی بهتر و جامع تر از توافق هسته ای کنونی با تهران ببندیم؛ چرا که توافق کنونی، موضوعاتی چون موشک های بالستیک قاره پیما، موضوع تروریسم، حملات سایبری، پولشویی و تهدید آبراه های دریایی بین المللی را در بر نمی گرفت.
هوک در پایان با تکرار خواسته مقام های واشنگتن برای مذاکره مجدد، بار دیگر ادعا کرد: نیازمند توافقنامه ای هستیم که رفتار بی ثبات کننده ایران به صورت کامل و نه تنها بعدی از آن را در برگیرد.
دولت آمریکا در ماه‌های گذشته به شیوه‌های مختلف خواستار گفت وگو و مذاکره با ایران شده؛ اما به موجب پیمان‌شکنی‌های گذشته، با مخالفت مقام‌های کشورمان مواجه شده است.
«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری بدعهد آمریکا پیش از این برای دیدار «بدون پیش‌شرط» با مقام‌های ایرانی اعلام آمادگی کرده بود. وی زمانی دیگر هم گفت که حاضر است برای دستیابی به آنچه که «توافقی واقعی با تهران» می‌خواند، پای میز مذاکره بنشیند.