رضایی: معارضان بدنبال جایگزینی مذاکرات در مقابل جنگ در یمن باشند

محمدابراهیم رضایی ، در خصوص شلیک ۲ موشک بالستیک به پایگاه‌های مزدوران سعودی در مأرب، گفت: سعودی ها تصور می کردند ظرف دو هفته یمن را تصرف می کنند و می توانند حکومت دست نشانده ای را در آنجا مستقر کنند.

هدف حمله به یمن روی کار آمدن حکومت دست نشانده سعودی است

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع هدف از این اقدام دسترسی و تسلط بر یکی از شاهراه های مهم دنیا بود که البته موفقیت آمیز نبوده است.

وی ادامه داد: مردم یمن همواره در برخورد با متجاوزان سابقه درخشانی داشته اند و در این خصوص نیز مشاهده شد علی رغم شرایط نامناسب یمن، وجود محاصره کامل و حملات سهمگین عربستان اما مردم این کشور با حفظ وحدت ائتلاف سعودی را عاجز کرده اند.

ناتوانی ائتلاف سعودی برای پایان دادن به جنگ در یمن

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: پس از گذشت سه سال فقط مردم زیادی از بین رفته و آواره شده اند و هزینه های هنگفتی برای سعودی ایجاد  شده از این رو به نظر می رسد ائتلاف مذکور بجای ادامه دادن این راه اشتباه، باید اقدام به عقب نشینی کند.

سعودی ها بدنبال جایگزینی مذاکرات در مقابل جنگ و خونریزی باشند

رضایی اعتقاد دارد عربستان دیر یا زود تسلیم شرایط و اراده مردم یمن خواهد شد لذا باید بدنبال جایگزینی مذاکرات در مقابل جنگ و خونریزی باشد.

معارضان یمنی بدون پیش شرط بر سر میز مذاکرات حاضر شوند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این بین نیز تعیین شروط برای پایان دادن به این جنگ جایگاهی ندارد و معترضان باید بدون پیش شرط وارد عرصه مذاکره برای رفع مشکلات شوند.