ترامپ: آل سعود متحد ما علیه ایران است

«دونالد ترامپ»،در مصاحبه‌ای با فاکس‌نیوز روز چهارشنبه بار دیگر بر حمایتش از عربستان سعودی، علی‌رغم انتقادها از این کشور به دلیل پرونده ناپدید شدن «جمال خاشقچی»، روزنامه‌نگار منتقد آل‌سعود تأکید کرد. 
ترامپ با بیان اینکه «ما به عربستان سعودی نیاز داریم» مقابله با تروریسم و ایران را حیطه‌هایی دانست که واشنگتن خواستار همکاری با ریاض درباره آنها است. 

او در پاسخ به این سوال که دولت او چه واکنشی به ماجرای ترور احتمالی خاشقچی نشان خواهد داد، گفت: «بستگی به این دارد که پادشاه یا ولیعهد [عربستان] خبر داشتند یا خیر. اگر آنها از این خبر داشتند، اتفاق بدی است.»

ترامپ گفت: «عربستان سعودی متحد ما علیه ایران است. آنها متحد فوق‌العاده‌ای برای من بوده‌اند.» 
او همچنین بار دیگر تأکید کرد توقف قراردادهای تسلیحاتی آمریکا با عربستان سعودی تنها به آمریکا لطمه خواهد زد. ترامپ در پاسخ به سوالی در این باره گفت: «مگر می‌خواهیم به کشور خودمان لطمه بزنیم؟»
رئیس‌جمهور آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا حمایت از عربستان سعودی را قطع خواهد کرد گفت: «نمی‌خواهم این کار را انجام دهم.»
ترامپ در روزهای گذشته هم پیشنهادات برای توقف فروش سلاح به عربستان سعودی به دلیل نقش حاکمان این کشور در قتل احتمالی خاشقچی را رد کرده است. 

رئیس‌جمهور آمریکا گفت که منتظر است تا پایان هفته (یکشنبه) حقیقت درباره خاشقچی مشخص شود.
جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد از زمان ورود به ساختمان کنسولگری عربستان سعودی در استانبول از سه‌شنبه هفته گذشته (۱۰ مهرماه/۲اکتبر) ناپدید شده است. برخی مقام‌های ترکیه‌ای گفته‌اند او در داخل این ساختمان کشته شده، اما مقام‌های سعودی معتقدند او ساختمان را ترک کرده است.

رسانه‌های ترکیه تصاویری از ورود تیمی متشکل از ۱۵ نفر از مقام‌های سعودی منتشر کرده‌اند که پیش از ورود آقای خاشقجی به ساختمان کنسولگری، وارد استانبول شده‌اند. 

جمال خاشقجی، متولد ۱۳ اکتبر ۱۹۵۸ (۲۱ مهرماه ۱۳۳۷ شمسی) روزنامه‌نگار سعودی است که قبلاً سردبیر روزنامه «الوطن» و بعد از آن مدیر شبکه خبری «العرب» بود. 
شبکه خبری «العرب» که در بحرین مستقر بود به فاصله کوتاهی بعد از راه‌اندازی تعطیل شد. این اتفاق بعد از مصاحبه این شبکه خبری با یک سیاستمدار شیعه بحرینی رخ داد که صحبت‌هایی درباره لغو شهروندی ۷۲ تبعه بحرین مطرح کرده بود. 
خاشقجی سپتامبر ۲۰۱۷ از عربستان متواری شد و بعد از آن به عنوان ستون‌نویس «واشنگتن‌پست» مقاله‌هایی در انتقاد از سیاست‌های کشورش به ویژه «محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی منتشر کرد.
وی از جمله منتقدان صریح دخالت نظامی ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی در کشور یمن بود.