رایزنی برایان هوک برای صفر کردن درآمدهای نفتی ایران

علیرضا ابراهیمی در خصوص تحریم های جدید آمریکا علیه چند بانک و شرکت ایرانی، گفت: این اقدام ایالات متحده در بخشی از کمپین فشار ایالات متحده علیه کشورمان است.

نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی در این زمینه، اظهار کرد: در واقع آمریکایی ها با این اقدام تلاش کردند به کشورهای دنیا اعلام کنند کشورهایی که در تحریم علیه ایران همراهیشان نکنند مجازات می شوند و این امر همان سیاستی که در مجمع عمومی سازمان ملل اعلام شد اما شکست سنگینی برای آنها در پی داشت.

ترامپ درصدد افزایش فشار اقتصادی علیه ایران است

وی با اشاره به اینکه تحریم همزمان منابع درآمدی ایران مانند حوزه نفتی و همچنین محل های دریافت درآمدها مانند بانک ها راه به جایی نخواهد برد، ادامه داد: می توان گفت که ترامپ در پی به صفر رساندن صادرات نفت ایران است تا منابع درآمدی کشورمان حذف شود و در مقابل نیز نتوانیم پول هایمان را به داخل کشور منتقل کنیم تا از این طریق فشار اقتصادی اوج یابد.

رایزنی برایان هوک با خریداران نفت ایران در راستای صفر کردن درآمدهای نفتی

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه رئیس گروه اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا پس از تحریم بانک ها و شرکت های ایرانی طی چند روز گذشته رایزنی های زیادی را با خریداران نفت کشورمان داشته است، تصریح کرد: نباید فراموش کرد که با نزدیک شدن موعد تحریم‌ نفتی ایالات متحده علیه کشورمان که قرار است از چهارم نوامبر اجرایی شود، واکنش های تند مقامات این کشور کاهش یافته است.

تحریم ثانویه علیه ایران موجب بی ثباتی بازار جهانی نفت می شود

نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در واقع آمریکایی ها دریافته اند تحریم بانک ها و شرکت های ایرانی و همچنین اجرای تحریم های ثانویه پاسخ مثبتی به آنها نخواهد داد و صرفا سبب بی ثباتی بازار جهانی نفت و مشکلات داخلی این کشور خواهد شد.