نشست مهم ایران، روسیه و هند در مسکو

«مهدی سنایی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو با اشاره به گفت‌وگوی سه جانبه ایران، روسیه و هند در مسکو، در صفحه توئیتر خود نوشت: «گفت‌وگوی سه جانبه ایران، روسیه و هند با حضور مراکز مطالعات سه کشور دو روز است در مسکو در جریان است.»

وی «مقابله با تهدیدات مشترک و تاکید بر طرح‌های بزرگی چون کریدور شمال - جنوب را از جمله موضوعات مورد بحث در این نشست سه جانبه» برشمرد و می‌افزاید: «موج یکجانبه‌گرایی و تحریم آمریکا،کشورهای مستقل جهان را به هم نزدیک‌تر خواهد کرد.»

مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه و سید کاظم سجادپور رئیس مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت خارجه ایران در این نشست شرکت دارند.

این نشست از دیروز (جمعه) 27 مهر ماه به مدت 2 روز در مسکو در حال برگزاری است.

بنیاد روسکی میر در راستای تقویت همکاری‌ها بین روسیه، ایران و هند این نشست را تحت عنوان «گفت‌وگوی سه جانبه» در مسکو برگزار کرده است. 
در این نشست کارشناس‌ها و مقامات سه کشور به بحث و تبادل نظر در خصوص تهدیدات جهان امروز و مشکلات پیش روی همکاری‌های منطقه‌ای می پردازند. تحولات خاورمیانه و نقش سه کشور در حل و فصل بحران‌ها و مشکلات خاورمیانه از دیگر موضوعات مورد بحث در این نشست دو روزه است.

چند مقام دوما و شورای فدراسیون روسیه، مدیران بنیاد روسکی میر، مدیران چند نهاد تحقیقاتی و آموزشی روسیه از جمله «ویتالی نائومکین» مدیر انستیتوی شرق شناسی نیز در این مراسم حضور دارند و سفیر هند در روسیه و نایب رئیس بنیاد ORF هند از دیگر مهمانان در این نشست هستند.