نایب رئیس مجلس: مقصر مشکلات معیشتی مردم ما هستیم

مسعود پزشکیان عصر امروز در آیین افتتاح شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز و ششمین دوره نمایشگاه نشر دیجیتال اظهار کرد: خداوند در قرآن وقتی می‌خواست انسان را به عنوان خلیفه انتخاب کند مسئله را به ملائکه خود ابلاغ فرمود. ملائکه شکایت کردند که چرا انسانی که جنایت میکند باید به چنین مقامی برسد؟ خداوند فرمود: من چیزی را میدانم که شما نمیدانید.

وی افزود: خداوند به انسان دایره کلمات داده در حالی که فرشتگان هر آنچه را خدا فرمان داده را می‌دانند از این‌رو به خاطر علم و دانایی انسان، ملائکه مجبور به سجده شدند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به یک حدیث قدسی مبنی بر اینکه نگاه اعتقادی این است که زمین و زمان را به خاطر انسان ساخته‌ایم، تصریح کرد: حیات انسان به علم و حیات علم به عمل و عمل به اخلاص است.

وی با بیان اینکه چرا باید کتاب و علم را در دست داشته باشیم، اما و نتوانیم کاری بکنیم، گفت: باید به دنبال علم برویم و خداوند قرآن را فرستاده تا به عزت و عزیزی برسیم و اگر بزرگ نیستیم به خاطر بیگانه بودن با کتاب و مداد و دفتر است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس خاطرنشان کرد: برازنده ما نیست که در مشکلات اقتصادی، معیشتی و فرهنگی گرفتار باشیم و اگر چنین مشکلاتی است به خاطر بیگانگی با علم و دانایی است.

وی ادامه داد: مقصر وضعیت حال ما هستیم که نتوانستیم مشکلات را با علم حل کنیم و نسل جوان را چنین تربیت کنیم و متاسفانه همیشه شعار دادیم.

پزشکیان با تاکید به اینکه علم یک بحث بوده و فهمیدن یک بحث دیگر است، تصریح کرد: فرق انسان با سایر موجودات در علم و دانایی است و امیدواریم این نمایشگاه برای همه ابزاری برای تغییر رفتار و انتخاب بهترین‌ها باشد.

وی اذعان داشت: هر کتابی را خواندن مهم نیست بلکه باید متناسب با رفتار، نیاز و رسالت خود کتاب برگزید.

نایب رئیس مجلس با گلایه از عدم حضور وزیر فرهنگ در آیین افتتاح این نمایشگاه، گفت: مهم‌ترین حادثه زندگی، انس مردم با کتاب است و کدام جلسه و موضوعی مهم‌تر از کتاب و جامعه و تغییر رفتار جامعه است.