آمریکا نمی‌تواند ایران را وادار به مذاکره مجدد کند

اصغر سلیمی در خصوص اینکه گفته می‌شود ترامپ همه معاهدات سابق آمریکا را لغو می‌کند و سپس با همان محتوا ولی با شکلی متفاوت توافقی را به نام خود ایجاد می‌کند، اظهار داشت: بعید به نظر می‌رسد که چنین موضوعی حداقل در خصوص برجام رخ دهد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی بیان کرد: شخص ترامپ نمی‌تواند به این شیوه ایده پردازی کرده و اجرا کند، سیاست‌هایی که ترامپ دنبال می‌کند، سیاست‌هایی است که حزب جمهوری خواه به وی دیکته می‌کنند.

وی افزود: با توجه به کینه‌ای که آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران بر دل دارند، فکر نمی‌کنم که آمریکا توافق قبلی برجام آمریکا را فقط به صورت شکلی تغییر دهد، زیرا دشمنی آمریکا با جمهوری اسلامی ایران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی وجود داشته است.

سلیمی ادامه داد: اینکه گفته می‌شود، ترامپ پس از خروح از توافق نفتای محتوای سابق این توافق را پذیرفته و فقط اسم آن را تغییر داده، در خصوص برجام صدق نخواهد کرد، اگر هم ترامپ این اقدام را در خصوص سایر توافقات آمریکا انجام دهد، در خصوص برجام مذاکره مجدد، ممکن نخواهد بود.

مذاکره مجدد هسته‌ای، چهره ایران را مخدوش می‌کند

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی گفت: 2 سال ایران و 1+5 مذاکره کردند تا برجام محقق شود و امکان ندارد ایران یک سال یا دوسال دیگر برای مذاکرات هسته‌ای با آمریکا وقت بگذارد، زیرا اگر این کار را انجام دهیم در دام آمریکا گرفتار می‌شویم و شرایط فعلی که همه کشورهای جهان اکنون ایران را محق می‌دانند نیز از بین می‌رود.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توافق برجام را دنیا پذیرفت، همچنین شورای امنیت سازمان ملل متحد و کشورهای اروپایی نیز آن را پذیرفتند، بیان کرد: اگر آمریکا می‌خواهد اقدام شایسته‌ای را انجام دهد، آن اقدام بازگشت به برجام است.

عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا باید در برجام مشکلات خود را حل کند، در غیر اینصورت ایران در برجام عقب گرد نمی‌کند زیرا منجر به مخدوش شدن چهره ایران در عرصه بین‌الملل می‌شود.