به گزارش پانا، یک قانونگذار آمریکایی میگوید، پوشش موضوع هسته ای ایران در رسانههای امریکا، یادآور اکاذیبی است که درباره سلاحهای کشتار جمعی رژیم بعث عراق منتشر می شد.

" دنیس کاسینیچ "، عضو کنگره امریکا در مقاله‌ای که در وب سایت هافینگتون پست منتشر شد، نوشت: " اخبار رسانه‌ها درباره ایران بازتاب مسائل پیش از جنگ عراق است؛ ادعاهای گزاف درباره مدرک جرمی که هرگز وجود نداشته است. "

کاسینیچ افزود: رسانه‌های خبری امریکا، مخصوصا نیویورک تایمز، رادیو ملی عمومی، پی‌بی‌اس و واشنگتن پست به تفسیر نادرست گزارش اخیر آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره ایران پرداخته و به این ترتیب تصوری غلط را در مورد برنامه هسته‌ای صلح آمیز ایران القاء کرده اند.

آژانس بین المللی انرژی اتمی نوامبر ۲۰۱۱ با انتشار گزارشی، ایران را به انجام فعالیت‌های مرتبط با ساخت سلاح اتمی در قبل از سال ۲۰۰۳ متهم کرد و افزود: این فعالیت‌ها " ممکن است هنوز ادامه داشته باشد. "

کاسینیچ هشدار داد: " عواقب بالقوه گام برداشتن در همان مسیر درباره ایران خطرناک است… اقدام نظامی علیه ایران برای منطقه و جایگاه اخلاقی امریکا فاجعه بار خواهد بود. "

عضو کنگره امریکا همچنین بر اتخاذ نوعی رویکرد " جدی دیپلماتیک بر اساس اعتماد و احترام متقابل " به عنوان " تنها راه حل مسئله برنامه هسته‌ای ایران " تاکید کرد.

سازمان تحقیقاتی پراجکت سنسورد مستقر در واشنگتن می‌گوید؛ بیش از یک میلیون نفر از مردم عراق به دنبال حمله امریکا به این کشور از سال ۲۰۰۳ و متعاقب اشغال آن کشته شدند.

زمانی که هنوز صدام حسین دیکتاتور سابق عراق در قدرت بود، واشنگتن ادعا کرد: اقدام نظامی علیه این کشور با هدف پیدا کردن و نابودی سلاحهای کشتار جمعی صورت میگیرد، درحالی که بعد از جنگ عراق، هیچ گونه سلاح کشتار جمعی در این کشور یافت نشد.