معاریو: اسرائیل باید سیاست خود در قبال جهاد اسلامی را تغییر دهد

«تال لِو- رام» تحلیلگر نظامی روزنامه صهیونیستی «معاریو» اعلام کرد کرد زمان آن رسیده که وزرای کابینه تصمیمی در خصوص تغییر سیاست‌های ارتش رژیم صهیونیستی برای تعامل با جهاد اسلامی بگیرند.

اظهارات این تحلیلگر امروز (یکشنبه) همزمان با نشست شورای وزارتی کابینه رژیم صهیونیستی برای بررسی وضعیت میدانی در مرهای نوار غزه بیانی می‌شود. وی از اعضای کابینه خواسته به گزینه «ترور» رهبران جهاد اسلامی یا هدف قرار دادن مقرهای آنها روی بیاورند.

لِو در ادامه گفت از زمانی که «زیاد النخاله» به عنوان دبیرکل جهاد اسلامی انتخاب شده (+)، مشخص است که رویکرد این جنبش تغییر کرده است. وی سپس ادعا کرد: رهبری (فرماندهی) جهاد اسلامی در دمشق است و تمایلی ایرانی برای وقوع درگیری میان اسرائیل و نوار غزه وجود دارد تا نگاه‌ها از آنچه در سوریه می‌گذرد، دور شود.

این تحلیلگر صهیونیست تصریح کرد بیانیه‌ها و اظهارات جهاد اسلامی بر این تغییر دلالت دارند خصوصا اینکه النخاله در ششم اکتبر از «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان به دلیل متشنج شدن اوضاع انسانی در نوار غزه انتقاد کرد و همچنین پیامی به تل‌آویو فرستاد با این مضمون که «گروه‌های فلسطینی قادرند شهرک‌های مجاور غزه را به مکان غیر قابل زندگی تبدیل کنند».

لِو ادامه داد جهاد اسلامی در هفته اخیر درباره حوادث راهپیمایی‌های بازگشت نسبت به حماس «پیشرو» بوده است. تغییر سیاست جهاد اسلامی درباره تعامل با اتفاقات مرزهای شرقی نوار غزه و شلیک موشک به دلیل هدف قرار دادن تظاهرات‌کنندگان، ممکن است اسرائیل را به جنگ نزدیک کند.

«سرایا القدس» (گروهان‌های قدس) شاخه نظامی جهاد اسلامی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد جمعه شب (دو شب پیش)  51 موشک و خمپاره را به سمت شهرک‌های مجاور غزه شلیک کرده و این اقدام، پاسخی به کشتار فلسطینی‌های شرکت‌کننده در راهپیمایی بازگشت بوده است. 

در سی و یکمین جمعه راهپیمایی بازگشت شش فلسطینی به شهادت رسیدند و بیش از 200 نفر دیگر زخمی شدند. آمار غیررسمی از شهادت 220 فلسطینی در این تظاهرات‌ها خبر می‌دهد.