واعظی: ۱۳ آبان اتفاق ویژه‌ای نمی‌افتد

رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور گفت: آمریکایی ها خیلی تلاش کردند تا با جنگ روانی اضطراب عمومی به وجود آورند به این معنا که «اگر تحریم شود چه می شود؟» اما مردم ایران امروز متوجه شدند اگر تحریم ها هم اعمال شود اتفاقی نمی افتد.

محمود واعظی در پاسخ به این سئوال که «صحبت آقایان روحانی و جهانگیری درباره بهتر شدن اوضاع اقتصادی کشور تا چند ماه آینده براساس تحلیل خاصی است یا صرفا با هدف امیدبخشی مطرح می شود؟» به خبرآنلاین گفت: آمریکا از همه امکانات خودش استفاده می کند تا فشار گسترده ای را بعد از ۱۳ آبان به مردم و دولت ایران بیاورد اما چنین وضعیتی نمی تواند ادامه پیدا کند.
وی افزود: ما تدبیری کردیم و هر آنچه قرار بود در ۱۳ آبان به بعد اتفاق بیفتد، تمهیداتش را فراهم کردیم. البته آمریکایی ها زودتر هم به استقبال اعمال تحریم ها رفتند، حالا شاید مثل دفعه قبل چند بانک و موسسه را تحریم کنند اما در کل ۱۳ آبان اتفاق ویژه ای نمی افتد.
رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به مقاومت مردم و تمام ارکان نظام در برابر تحریم های یکجانبه آمریکا یادآور شد: با ابتکار مقام معظم رهبری، جلسه سران سه قوه برای رسیدگی به مسائل اقتصادی تشکیل می شود که در واقع یک ستاد فرماندهی است تا ما بتوانیم مقابل تحریم ها مقاومت کنیم.
وی با طرح این سئوال که «یکی دو ماه آینده آمریکا می خواهد چه کار کند؟» ادامه داد: آمریکایی ها خیلی تلاش کردند تا با جنگ روانی اضطراب عمومی به وجود آورند به این معنا که «اگر تحریم شود چه می شود؟» اما مردم ایران امروز متوجه شدند اگر تحریم ها هم اعمال شود اتفاقی نمی افتد.
واعظی تأکید کرد:اینکه گفته می شود خیال مردم راحت باشد این صحبت براساس اطلاعات و داده هاست، ما فکر می کنیم وضعیت مقداری آسان تر می شود.
رئیس دفتر رئیس جمهور درباره حضور طیب نیا در جلسه هیأت دولت روز ۲۵ مهر، گفت: انعکاس این موضوع هم در رسانه ها جالب بود، آقای طیب نیا عضو هیأت نظارت ایفیک (شرکت سرمایه گذاری خارجی ایران) است. ما بعد از جلسه دولت، جلسه ای داشتیم، آقای طیب نیا برای شرکت در آن جلسه آمد چون روی موضوعی در حال کار و بررسی است، آقای نعمت زاده هم روز چهارشنبه دوم آبان به دولت آمد.