وقتی «رهبری» خواسته دانشجویان را اجابت می‌کنند

امسال هم در روز اربعین مانند سال های گذشته هزاران نفر از دانشجویان سراسر کشور و اعضای هیئت‌های دانشجویی در حسینیه امام‌خمینی(ره) جمع شدند تا در محضر مقام معطم رهبری برای امام حسین(ع) عزاداری کنند.

قرار دانشجویانی که امروز میهمان رهبر معظم انقلاب بودند ساعت شش و نیم صبح مسجد دانشگاه تهران بود با این وجود خیلی از دانشجویان زودتر سر قرار آمدند و منتظر بودند تا به سمت حسینه امام حرکت کنند.

چیزی نگذشت که همه دانشجویان سر قرار حاضر شدند و صف طولانی منظمی تشکیل شد تا از آنجا دانشجویان سینه زنان به سمت حسینه امام خمینی(ره) حرکت کنند.

در میان با چند نفر از دانشجویان صحبت کردم و از آنها پرسیدم از کدام شهر آمده اند، به نظر می رسید رهبر انقلاب امروز از همه شهرهای کشور میهمان دارند، از شهرهایی همچون اصفهان، شیراز، تبریز، اراک، مازندران، یزد، تهران، قم و... .

دانشجویان با شعار یاحسین یاحسین به سمت حسینه امام خمینی حرکت کرد تا اینکه به جلوی درب ورودی حسینه رسیدند. اشتیاق دیدار رهبر معظم انقلاب در میان همه دانشجویان به وضوح دیده می شد. مخصوصا آنهایی که بار اول بود در این مراسم حضور داشتند برای ورود به حسینه عجله می کردند داخل حسینه هم هرکس سعی می کرد جایی را برای نشستن انتخاب کند که بتواند رهبرش را ببنید.

قرائت قرآن، اجرای سرود دسته جمعی و مداحی و سخنرانی از برنامه های اصلی امروز بود. مسئولیت سخنرانی امروز را حجت‌الاسلام سعدی رئیس دانشگاه امام صادق(ع) بر عهده داشت. وی در سخنانی اربعین را روز بازخوانی سنت الهی مبنی بر تحقق پیروزی جریان حق و شکست دشمن دانست و گفت: پایه‌های تمدن حسینی علیه‌السلام بر اساس ارتباط با خدا و تسلیم در برابر حق، زیارت اربعین و ایستادگی در برابر استکبار شکل گرفته است.

سعدی تمدن‌سازی با محور اربعین را وظیفه‌ دانشگاه و نخبگان حوزوی و دانشگاهی خواند و افزود: رسیدن به تمدن نوین اسلامی مبتنی بر اربعین و فرهنگ حسینی علیه‌السلام باید مسئله‌ی امروز دانشگاه باشد.

میثم مطیعی در این مراسم به نوحه‌خوانی پرداخت و بعد از اینکه نوحه خوانی مطیعی تمام شد، دانشجویان یکصدا فریاد «مرگ‌ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» و « مرگ بر غارتگر بیت المال» سر دادند و خود را برای برنامه بعدی آماده کردند.

از نکات جالب مراسم امروز این بود رهبر انقلاب برخلاف سال های گذشته دقایقی را به سخنرانی پرداختند.

درخواست این سخنرانی توسط مداح مراسم صورت گرفت و دانشجویان هم فریاد می زدند «ای پسر فاطمه منتظر تو هستیم» و رهبر معظم انقلاب هم خواسته دانشجویان را اجابت کردند.

رهبر انقلاب اسلامی پس از عزاداری دانشجویان در سخنان کوتاهی، دل‌های پاک، احساسات صادقانه و ایمان زلال جوانان مؤمن را زمینه‌ساز جلب تفضلات الهی خواندند و برای دستیابی ملت ایران به همه‌ی اهداف بزرگ و آرمان‌های بلند اسلام و انقلاب اسلامی دعا کردند.

امروز برای دانشجویانی که در حسینیه امام خمینی  حضور داشتند یک اربعین بیادماندنی رقم خورد، دانشجویانی که در در محضر رهبرشان به عزاداری پرداختند، سخنان ایشان را شنیدند و در پایان هم نماز ظهر و عصر را به امامت رهبر انقلاب اسلامی اقامه کردند.