رسایی: انقلاب زیر بار حرف زور نمی‌رود

حجت‌الاسلام «حمید رسایی» در نشست شنبه‌های انقلاب با موضوع استکبار ستیزی که صبح امروز در محل لانه جاسوسی برگزار شد، گفت: مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی در طول ۴۰ سال اخیر، استکبار ستیزی است.

حجت‌الاسلام رسایی افزود: مواضع امام راحل و رهبر معظم انقلاب درباره استکبارستیزی همواره ثابت بوده و هیچ تغییری در آن رخ نداده است. این بزرگواران هیچ گاه از دیدگاه خود درباره استکبار و سلطه جهانی عقب نشینی نکردند.

وی با بیان اینکه مردم کشورمان در طول ۴۰ سال اخیر نسبت به استکبارستیزی تغییر موضع نداده‌اند، گفت: در میان نخبگان کسانی هستند که در اوایل انقلاب شعار مرگ بر استکبار سر دادند، اما امروزه در آن جایگاه نیستند و نه تنها روحیه استکبارستیزی آن‌ها کاهش یافته بلکه استکباردوست نیز شده‌اند.

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همواره باید به نظام سلطه نه بگوییم، گفت: با اتکا به توان داخلی، امکانات و منابع موجود در کشور می‌توانیم همه چیز را به دست بیاوریم؛ برنامه‌های دشمن در طول این ۴۰ سال برای عقب نشینی ایران از مواضع خود، موفقیت‌آمیز نبوده است.

حجت‌الاسلام رسایی با بیان اینکه هیچ‌گاه میان اسلام و مستکبران سازش ایجاد نمی‌شود، گفت: به همان دلیل که مشرکان مکه نتوانستند پیامبر (ص) را ببینند نظام سلطه نیز نمی‌تواند موفقیت انقلاب اسلامی را ببیند چرا که نور و ظلمت نمی‌توانند در کنار هم قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی بر اساس باور‌های دینی و شعار هیهات من الذله پایه ریزی شده است، گفت: طبیعی است که نمی‌توانیم با مستکبران دنیا کنار بیاییم. مستکبران و استعمارگران به دنبال سوءاستفاده از منابع ملت‌های مختلف هستند و در این میان انقلاب اسلامی زیر بار حرف زور نمی‌رود.

حجت‌الاسلام رسایی با بیان اینکه اروپا تحت سیطره آمریکاست و مانند کدخدا در برجام نمی‌ماند، افزود: نظام سلطه دست از دشمنی‌اش با ایران بر نمی‌دارد و نمی‌تواند ما را تحمل کند. «نه» گفتن به نظام سلطه و اعتماد به وعده‌های الهی تنها راه پیشرفت خواهد بود.