ترامپ نمی‌تواند با قواعد تجاری، سیاست بین‌الملل را مدیریت کند

 آنتونی اسمیت دستیار ارشد نخست وزیر نیوزیلند یکشنبه ۱۳ آبان ماه با حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس و مدیرکل امور بین‌الملل مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار با اشاره به تصمیمات نادرست ترامپ و دولت آمریکا در منطقه و جهان و اعمال تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران و دیگر کشورها، گفت: سیاست‌های ترامپ بیش از آنکه در حوزه تحریم اثر بگذارد؛ در حوزه تنفر از سیاست‌های کاخ سفید تأثیر گذاشته است. با قواعد تجاری نمی‌توان سیاست بین الملل را مدیریت کرد و آقای ترامپ به ناچار سیاست‌هایش را تغییر خواهد داد.

دستیار ویژه رئیس و مدیرکل امور بین‌الملل مجلس شورای اسلامی مواضع سیاسی کشور‌های اروپایی در عدم حمایت از تحریم‌های آمریکا علیه ایران را قابل تقدیر دانست، اما در این باره خواستار اقدامات جدی، سریع و عملی اروپا شد.

وی حمایت عملی اروپا را در مقابله با تحریم‌های یکجانبه آمریکا، شانس بزرگ برای اروپا و فرصت بزرگتری برای قدرت بخشی یورو دانست.

امیرعبداللهیان ابراز امیدواری نمود جنگ در یمن متوقف و صلح برقرار شود؛ شرایط سوریه رو به بهبود است و خطر تروریسم همچنان در منطقه وجود دارد.

وی اقدامات تحریک‌آمیز و جنگ‌افروزانه رژیم صهیونیستی در منطقه را نکوهش کرد و نسبت به عواقب طرح‌های بلندپروازانه صهیونیست‌ها هشدار داد.

دستیار ویژه رئیس و مدیرکل امور بین‌الملل مجلس شورای اسلامی از آمادگی مجلس شورای اسلامی برای تبادل هیات و تعاملات پارلمانی بیشتر با نیوزیلند خبر داد.

آنتونی اسمیت، دستیار ارشد نخست وزیر نیوزیلند در این دیدار گفت: جمهوری اسلامی ایران و نیوزیلند رابطه نزدیکی با یکدیگر دارند و همچنین دیدگاه‌های مشترکی در مسایل مختلف داریم.

وی در ادامه ضمن حمایت کشورش از برجام آن را توافق مهمی برای منطقه، ایران و جامعه جهانی جهت رسیدن به صلح و کنترل سلاح هسته‌ای دانست.

دستیار ارشد نخست وزیر نیوزیلند ضمن اعلام نگرانی کشورش درباره وضعیت فلسطین، اظهار داشت: نیوزیلند از آرمان فلسطینیان در سازمان ملل دفاع نمود. علاقمندیم وضعیت فلسطینیان بهبود یابد، اما متاسفانه علاقه‌ای از سوی اسرائیل در این رابطه وجود ندارد.

آنتونی اسمیت جنگ داخلی در سوریه را باعث بدتر شدن مسئله داعش در این کشور دانست و عنوان داشت: با وجود شکست داعش در عراق، هنوز این گروه تروریستی در این کشور از بین نرفته و نگرانی برای بازگشت داعش در عراق و سوریه وجود دارد.