نماینده مجلس برای مقابله با آمریکا راهکار داد

محمد قمی، در خصوص راهکارهای موجود برای مقابله با شرایط فعلی تحریم‌های یک جانبه آمریکا، گفت: این جنگ اقتصادی که آمریکا علیه ما ایجاد کرده مانند همان جنگ نظامی است که توسط صدام ایجاد شد و آمریکایی‌ها به او کمک کردند. آنها در پایان همان جنگ شکست خوردند و این بار نیز شکست می‌خورند. ما در آن زمان شهید دادیم و خسارت‌هایی را متحمل شدیم ولی در آخر پیروز میدان ما بودیم و دنیا اعتراف کرد که متجاوزگر آنها بودند.

وی افزود: در این جنگ اقتصادی نسخه‌های مختلفی پیش رو داریم که باید در راهی که در پیش داریم به آنها توجه کنیم. مساله‌ی اقتصاد مقاومتی که رهبری معظم انقلاب بر آن تاکید دارند یکی از راه‌های مقابله با آمریکا است. نسخه دوم استفاده از کالای ملی و اتکا به داخل است. نسخه سوم که دارای اهمیت زیادی است وحدت میان مردم و پرهیز از سلیقه‌ها حول محور اسلام، اهل بیت (ع) و قرآن است. این موضوع مهم است که کنار هم باشیم و در سایه رهنمودهای امام خمینی (ره) و رهبری انقلاب وحدت خود را حفظ کنیم باید توجه کنیم که وحدت یکی از راه‌های اصلی برای مقابله با آمریکا است.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مساله چهارم مقاومت مردم است. ما این موضوع را از امام حسین (ع) آموختیم. امام حسین (ع) حاضر شد که تنش زیر سم اسبان برود، ولی زیر بار ذلت نرود. ما هم زیربار ذلت نمی‌رویم آمریکا باطل است. قرآن می‌فرماید باطل رفتنی است و آنچه باقی است حق است. باید از تفرقه بپرهیزیم و در مقابل استکبار و ظلم به آمریکا وحدت خود را استوارانه حفظ کنیم.

قمی تاکید کرد: این وحدت توسط رهنمودهای رهبری انقلاب شکل می‌گیرد و مجری آن مردم هستند. ما باید بدانیم که در یک کشتی هستیم اگر مشکلی برای کشتی پیش بیاید، همه ما به مشکل خواهیم خورد. ما ثمرات وحدت را کشیده‌ایم. اگر در جنگ تفرقه داشتیم پیروز نمی‌شدیم.

وی در پایان گفت: در این شرایط مسئولین باید تمهیداتی بیاندیشند که اقشار ضعیف صدمه نبینند. یکی از تاکیدات اقتصاد مقاومتی همین است که آنهایی که درآمد بالا می‌گیرند در این شرایط ملاحظه کنند و به فکر مستضعفان هم باشند. همچنین دولت باید از مستضعفان حمایت کند و سبدهای حمایتی را در اختیار این اقشار قرار دهد.