قرارداد فعالیت شرکت‌های ساختمانی ایرانی در عمان امضا شد

 قرارداد همکاری به منظور مشارکت و حضور ۴۰ شرکت توانمند تخصصی ایرانی در زمینه‌های مختلف ساختمانی در بزرگترین شهرک تخصصی عمان به نام «سندان» امروز (یکشنبه) بیستم آبان ماه 1397 با حضور حجت‌ الاسلام و المسلمین محمدرضا نوری شاهرودی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان، شرکت‌های ایرانی و شرکت سندان عمان و با حضور جمعی از فعالان تجاری و مدعوین عالیرتبه عمانی به امضاء رسید.
 این شهرک در حومه شهر مسقط پایتخت عمان قرار دارد و به عنوان بزرگترین شهرک مصالح ساختمانی عمان در اوایل سال ۲۰۱۹ افتتاح خواهد شد.

حضور شرکت‌های تخصصی ساختمانی ایرانی فرصت خوبی برای فروش و ترویج و تبلیغ مصالح ساختمانی ایرانی در عمان و کشورهای همجوار عمان به خصوص بازار یمن و آفریقا خواهد بود.

قرار است یکی از بزرگترین خیابان‌های اصلی این شهرک نیز به نام خیابان ایران، نامگذاری شود.

 

 

نوری شاهرودی سفیر جمهوری اسلامی ایران در این خصوص در گفت‌وگویی با تلویزیون رسمی عمان در حاشیه این مراسم، اظهار داشت: با توجه به سطح روابط خوب بین جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان و وجود اشتراکات فراوان و همچنین قرابت‌های فرهنگی، نزدیکی و همجواری و حسن روابط دو کشور و همچنین افزایش روزافزون سطح روابط اقتصادی و تجاری در دو سال اخیر، این فرصت را به عنوان فرصتی بسیار خوب برای حضور و مشارکت شرکت‌های ایرانی در زمینه مصالح ساختمانی جهت ورود به بازار عمان می‌دانیم.

وی چشم انداز گسترش روابط تجاری بین دو کشور را نیز مثبت ارزیابی کرد.