نقوی حسینی: سازش با اسرائیل معنا ندارد

سیدحسین نقوی‌حسینی ، در واکنش به کشته شدن 232 نفر در جریان راهپیمایی روز بازگشت در فلسطین گفت: در موضوع فلسطین و مقاومت آنها در مقابل رژیم صهیونیستی اتفاقی که طی سال های گذشته افتاده این است که مردم اعتماد خود را نسبت به گروه های سیاسی فلسطینی از دست داده اند.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: برداشت فلسطینیان این است که برخی از گروه ها مسیر سازش را پیش گرفته و کوتاه آمده اند از این رو مردم خودشان دست به اقداماتی به صورت خودجوش می زنند که برگزاری راهپیمایی های روز بازگشت یکی از آنها بوده که در راستای انتفاضه مردمی است.

وی ادامه داد: مردم آزاده فلسطین مبارزه را با پرتاب سنگ به سربازان صهیونیست آغاز کرده و سعی می کنند خودشان در صحنه حضور داشته باشند و به صورت علنی اعتراض خود را نسبت به تجاوز رژیم صهیونیستی به خاک فلسطین اعلام کنند.

نقوی حسینی همچنین با اشاره به واکنش صهیونیست ها نسبت به تظاهرات فلسطینی اظهار داشت: صهیونیست ها نسبت به حرکت های مردمی حساس بوده و خشن ترین برخوردها را با آنها صورت می دهند از این رو تلفات جانی نیز زیاد می شود و سازمان های حقوق بشری همچنان در سکوت فرو رفته اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه نهضت فلسطینیان تا زمان پیروزی و بازگشت آوارگان فلسطینیبه سرزمین های خود ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: برخی کشورهای عربی منطقه که باید حامی فلسطین باشند و با رژیم صهیونیستی مقابله کنند تا دیروز به صورت پنهانی و امروز به صورت آشکار با آنها دست دوستی داده و آنها را به رسمیت می شناسند.