یاوه‌گویی دوباره بولتون علیه ایران

جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا در حاشیه سی و سومین اجلاس منطقه ای کشورهای عضو اتحادیه جنوب شرق آسیا 'آسه آن' در سنگاپور روز دوشنبه در گفت و گو با رویترز باز هم ادعای دونالد ترامپ را تکرار کرد و گفت: هدف ایالات متحده از اول این بوده که صادرات نفت ایران را در جهان به صفر برسانیم.
وی افزود: اکنون نیز هدف این است که فشارها علیه ایران را سخت تر کنیم.
به گزارش ایرنا «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا نیز به تازگی در یک مصاحبه گفت «به نفع ایران است که به خواسته های آمریکا تن دهد و گرنه مردم ایران تاوان آن را پس خواهند داد»؛ اظهاراتی که از جنایت آمریکا علیه بشریت و نیات واقعی این کشور به ضرر مردم ایران پرده برداشت.
رویترز همچنین نوشت: ایالات متحده اوایل ماه جاری اعلام کرد که تحریم ها علیه ملت ایران را مجددا بازگردانده و ترامپ تلاش می کند تا ایران را مجبور به محدود کردن برنامه های هسته ای و موشکی خود کند.
این رسانه افزود: هشت کشور درحال توسعه به طور موقت از معافیت تحریم های نفتی آمریکا برخوردار شده اند و حسن روحانی رئیس جمهوری ایران پس از آن اعلام کرد که آمریکا نمی تواند صادرات نفر ایران را به صفر برساند.
به گزارش ایرنا، «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا 18 اردیبهشت ماه امسال، خروج آمریکا از برجام را اعلام کرد اما بلافاصله دیگر کشورهای امضا کننده این توافق یعنی انگلیس، فرانسه، آلمان، چین و روسیه ضمن محکوم کردن خروج این کشور از این توافق چندجانبه بین المللی، تاکید کردند که به برجام پایبند مانده و از تجارت شرکت هایشان با ایران حمایت می کنند. 
ترامپ با حربه تروریسم اقتصادی و تحریم های یک جانبه غیرقانونی و فشار به جامعه جهانی به دنبال ایجاد جنگ روانی و القای انزوای ایران است، ولی تجربه ماه های اخیر و همراهی نکردن جهان با آمریکا نشان داد که این کشور هیچگاه به هدف خود دست نخواهد یافت. 
تحریم هایی که آمریکا یکجانبه علیه ملت ایران اعلام می کند، از مدت ها قبل شروع شده و جامعه جهانی با آنها همراهی نکرده تا جائی که ترامپ مجبور شده است از برخی از آنها عقب نشینی کند. 
مقامات ایران نیز اعلام کرده اند که تحریم های جدید آمریکا بیشتر یک موضوع کاملا تبلیغی و روانی است، بطوری که «عبدالناصر همتی» رییس بانک مرکزی نیز با اشاره به عقب نشینی دولت آمریکا از ادعای خود برای به صفر رساندن فروش نفت ایران، گفت: دولت آمریکا هر کاری که می خواست انجام داد و پس از چهارم نوامبر (13 آبان ماه) اتفاق خاصی نخواهد افتاد.
جان بولتون در گفت: آمریکا به عربستان اجازه داده است که دادستانی عمومی این کشور در مورد قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار عربستانی تحقیق کند.
این اظهارات درحالی مطرح می شود که خاشقچی روزنامه نگار مخالف آل سعود و از منتقدان محمد بن سلمان بوده ماه گذشته در کنسولگری عربستان در استانبول توسط یک گروه ویژه اعزامی از ریاض به قتل رسیده و تاکنون جنازه وی پیدا نشده است.
سی و سومین اجلاس سران آسه آن و هشت کشور شرکای گفت وگویی آن از روز دوشنبه گذشته در سنگاپور درحال برگزاری است وتا فردا به کار خود در غیاب دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ادامه خواهد داد.
مایک پنس معاون ترامپ در صدر گروهی از مقام های دولت ترامپ در این اجلاس شرکت کرده اند.