مذاکرات منطقه‌‎ای ایران و اروپا منجر به کاهش نفوذ ایران نشود

ولی‌الله نانواکناری ، در خصوص مذاکره ایران با کشورهای اروپایی در خصوص مسائل منطقه، اظهار داشت: باید توجه داشت که جمهوری اسلامی ایران کشوری قدرتمند، مقتدر و اثرگذار در منطقه است و هر کسی هم که می‌خواهد به این وادی ورود پیدا کند، حتما باید میزان اثرگذاری ایران را مورد توجه قرار دهد تا بتواند اثرات مفید خود را در منطقه داشته باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مقاله‌ای که اخیرا از سوی رئیس جمهور ایران منتشر شد و بر مذاکره با کشورهای اروپایی برای حل بحران‌های منطقه‌ای تاکید داشت، بیان کرد: ادعای آقای روحانی نیز اثبات این موضوع است که جمهوری اسلامی ایران در حل مشکلات منطقه‌ای اثرگذاری فراوانی دارد و اروپایی‌ها نیز بر این موضوع واقف هستند.

نگاه صلح آمیز جمهوری اسلامی ایران می‌تواند در حل بحران‌های منطقه اثرگذار است

وی افزود: در همه امورات منطقه، نگاه صلح آمیز جمهوری اسلامی ایران می‌تواند اثرگذار باشد، باید نقش ایران را در نظر بگیرند تا برنامه‌های مشترک جهت ایجاد ثبات در منطقه اجرائی شود.

نانواکناری ادامه داد: معتقدم اگر جمهوری اسلامی ایران به حل مشکلات منطقه ورود پیدا کند و کشورهای اروپایی نیز همراهی کنند، بسیاری از ناملایمتی های منطقه سامان می‌یابد.

محور مذاکرات منطقه‌ای باید توقف حملات عربستان به یمن باشد

نماینده مردم بابلسر و فریدون کنار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمونه موضوعاتی که در همکاری بین ایران اروپا می‌تواند سامان یابد، مشکلاتی است که عربستان در یمن به وجود آورده است، گفت: عربستان باید از خوی استکباری خود دست بردارد تا صلح بین یمن و عربستان ایجاد شود، همچنین هر دو کشور باید با رای مردم خود، کشورهایشان را مدیریت کنند، همه به این موضوع عنایت دارند و باید این نگاه اجرائی شود.

وی افزود: اقتدار جمهوری اسلامی می تواند به ثبات در منطقه منجر شود و اروپا نیز می تواند در حل مسائل منطقه‌ای کمک کند.

نانواکناری اظهار داشت: هرکسی برای صلح در جهان فعالیت کند، حتما مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران قرار می‌گیرد که البته شرط ایران برای حمایت از این بازیگران، صداقت در رفتار آن‌ها است.

آمریکا در منطقه عقب نشینی کرده است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اکنون عقب نشینی‌های یکی پس از دیگری آمریکا در منطقه را شاهد هستیم، بیان کرد: اگر اروپایی‌ها نیز در رفتار خود صداقت داشته باشند، می‌‎توانیم در همکاری‌های دو سویه نتایج مثبتی را به دست آوریم.

نباید مذاکرات ایران و اروپا برای حل مشکلات منطقه به کاهش نفوذ ایران در منطقه منجر شود

نماینده مردم بابلسر و فریدون کنار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید مذاکرات ایران و اروپا برای حل مشکلات منطقه به کاهش نفوذ ایران در منطقه منجر شود، گفت: ایران هیچ‌گاه از جایگاه خود به ضرر امنیت منطقه استفاده نکرده و همگان باید این اصل را بپذیرند همچنین باید مدبرانه رفتار کنیم تا در دام دشمنان قرار نگیریم، قطعا مسئولان جمهوری اسلامی ایران از این هوشیاری برخوردار هستند و در مسیر صلح گام برخواهیم داشت.