نمایندگان مجلس از آخوندی شکایت کردند

حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه ، با بیان اینکه جمعی از نمایندگان طرح شکوائیه‌ای از عباس آخوندی وزیر سابق راه و شهرسازی در 10 بند تدوین کردند، گفت: هفته آینده و پس از سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه امضاهای این شکوائیه را جمع‌آوری و آن را به قوه قضائیه ارائه می‌کنیم.
وی با بیان اینکه تخلفاتی در زمان ریاست آخوندی در وزارت راه و شهرسازی اتفاق افتاده است، ادامه داد: این شکوائیه را در اختیار قوه قضائیه قرار می‌دهیم تا به این تخلفات رسیدگی شود.
نماینده مردم ملایر در مجلس تصریح کرد: اگرچه آخوندی از وزارت راه‌ و شهرسازی استعفا داد و فرد دیگری جایگزین وی شد اما وزیر سابق باید پاسخگوی عملکرد خود در این چند سال گذشته باشد.

متن شکواییه نمایندگان به شرح زیر است:
1- با توجه به اینکه عباس احمد آخوندی وزیر سابق راه و شهرسازی بارها قول داده بود و در پی آن رئیس جمهور هم وعده داده بود که پرونده مسکن مهر تا پایان 1396 در دولت یازدهم بسته می‌شود، اما آبان 97 هم رسید، هنوز 3 میلیون واحد مسکن مهر نیمه تمام در سراسر کشور باقی مانده، مردم با وجود واریز میلیون‌ها تومان همچنان بلا تکلیف هستند در حالی که آخوندی با خونسردی اعلام می‌کند که با افتخار حتی یک مسکن مهر را افتتاح نکردم. مسکن مهر به جای تکمیل طرح مزخرف خوانده شد.
2- مسئله و مشکل بعدی مردم در برف تهران در سال 96 پدید آمد که طی آن شاهد بسته‌شدن اتوبان تهران-قم و سردگردانی 2 روزه مسافران در جاده بودیم، خیلی از مردم می‌گفتند اگر بحران یا حادثه‌ای اتفاق افتد، چگونه مدیریت می‌شود وقتی یک برف ساده اتوبان تهران قم را تعطیل کرد.
3- حادثه قطار مشهد-تبریز در منطقه هفت خوان سمنان که باعث زنده سوختن تعدادی از زائران امام هشتم شده و در پی آن جمعی از نمایندگان تبریز و آذربایجان خواهان استیضاح آخوندی شدند ولی با لابی‌های گسترده این کار به سرانجام نرسید و در نهایت آخوندی اعلام کرد سه بار استیضاح شدم و 5 بار رأی اعتماد از مجلس گرفتم.
4- حادثه هواپیمای تهران یاسوج که کل مسافران و خدمه پرواز در کوه دنا از بین رفتند و آخوندی به عنوان وزیر راه و شهرسازی حتی عذرخواهی نکرد.

5- حادثه کشتی سانچی در سواحل چین
6- مشکل کامیون‌داران و عدم تهیه لاستیک و قطعات یدکی کامیون‌داران
7- واگذاری احداث بندر چابهار به هندی‌ها در حالیکه شرکت‌های داخلی و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها بیکار هستند.
8- واگذاری کیترینگ فرودگاه امام خمینی به خارجی‌ها در حالی که کار مشکلی نیست که شرکت‌های داخلی نتوانند انجام دهند.
9- مطرح کردن طرح مسکن اجتماعی و عدم افتتاح حتی یک مسکن اجتماعی.
10- خرید هواپیمای دسته دوم و عدم نوسازی ناوگان هوایی و در نتیجه افزایش حوادث هوایی.