جنایات رژیم های فاسد از نگاه مردم آزادی خواه جهان پنهان نمی ماند

مهرداد بائوج لاهوتی  در واکنش به جنایات عربستان و رژیم صهیونیستی در منطقه گفت:با توجه به جنایاتی که عربستان و اسرائیل کرده اند،ممکن است برخی مواقع واقعیت ها بنا به دلایلی گفته نشود،اما این واقعیت ها را نمی توان پنهان کرد.

وی افزود:آرام آرام می بینیم که جوامع دنیا نگاه متفاوتی به موضوع جنایات رژیم صهیونیستی و رژیم کودک کش آل سعود دارد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس با اشاره به سخنرانی اروپایی ها در جلسات سازمان ملل ، روس ها و جلسات شورای امنیت سازمان ملل تاکیدکرد:اتفاقاتی که در دنیا می افتد و ظلمی که رژیم های فاسد منطقه انجام می دهند از چشم دنیا پوشیده نیست و این موضوع فقط در کشور ما مطرح نیست.

دنیا در آستانه یک تغییر و تحول است

عضومجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس مطرح کرد:برای  اولین بار در جلسه شورای عالی امنیت که رئیس دوره ای آن هم خود آمریکا است؛می بینیم که یکپارچه در مقابل آمریکایی ها می ایستند؛ این نشان می‌دهد که دنیا در آستانه یک تغییر و تحول است.حال ممکن است در اثر برخی فشارها،غربی‌ها واقعیت‌ها را نتوانستند بگویند اما به هرحال این جنایات آنقدر وسیع است که نمی‌توان آن ها را پنهان کرد. 

وی با اشاره به سخنرانی ضداسرائیلی نماینده حزب کارگر در پارلمان بلژیک،ادامه داد:در بسیاری از مجامع انسان های آزاده و بشردوست وجود دارند،که آزادانه اظهارنظر می کنند؛در سفرهایی که داشتم در آمریکای لاتین و اکوادور نایب رئیس مجلس اکوادور می گفت قبل از این یک خبرنگار بودم و مسیر انقلاب اسلامی ایران را تعقیب می‌کردم؛نجات بشریت در همین راهی است که شما رفته اید.

 

بائوج لاهوتی ادامه داد:باز هم در سفرهایی که داشتم؛معاون نخست وزیر پرتغال هم بیشتر ایران را دارای یک کشور غنی، دارای تمدن و مردم بزرگ و دارای مواضع شجاعانه می دانست؛ این نشان می‌دهد که برخی از مسولان حکومت ها بدور از آن  آداب و مناسبات سیاسی،آزادانه سخن می گویند و در مقابل ظلم علیه بشریت سکوت نمی کنند.

عضوفراکسیون گردشگری مجلس بااشاره به ایجاد داعش با پشتیبانی رژیم های مزدور منطقه،مطرح کرد:اتفاقی مثل داعش که در دنیا ایجاد شد را تا چه زمانی می توان لاپوشانی کرد؟یک گروه تروریستی تحت عنوان داعش آمدند؛ حدود ۱۰ سال در مقابل چندین کشور دنیا با پول،منافع و امکاناتی که داشتند در مقابل کشورها قرار گرفته و این همه جنایت هم ایجاد کردند.

بائوج لاهوتی در ادامه،افزود: این نشان می‌دهد که در دنیا کسانی داعش را ساختند تا بتوانند اسلام هراسی ایجاد کنند با هدفی که داشتند و جنایاتی که کردند؛حالا دنیا می پرسد که پول آنها را چه کسی تامین کرد؟اسلحه آن ها را چه کسی تعیین می‌کند و خط و خطوط آنها را چه کسی مشخص می کند؛هرگز این موضوعات پنهان نمی ماند.

جنایات رژیم های کودک کش منطقه هرگز پنهان نمی ماند

این نماینده مردم درمجلس دهم با بیان اینکه مردم دنیا در آستانه یک تغییر هستند،تصریح کرد: این تغییر در دنیا کاملاً محسوس است؛خود حاکمان حکومت ها موضوع را مدیریت می‌کنند و بسیاری از موضوعات را پنهان می کنند؛ مردم حکومت های دیگر دنیا را که نمی توانیم ساکت کنیم.

وی افزود:هر جای دنیا که برویم مواضع حاکمان حکومت ها را اگر بگذاریم کنار ؛البته که آنها هم دارند اظهارنظر می کنند،ولی اکثر حکومت ها،حتی مردم خود آمریکا قطعاً مواضع جمهوری اسلامی ایران مواضع حق، بشردوستانه و انسانیت را تایید می کنند؛این جنایاتی که در یمن و فلسطین می شود را با وجود اینکه حاکمان بعضی کشورها لب فرو بستند و جرات واکنش ندارند،مردمان آزاده جهان می بینند و محکوم می کنند.

بائوج لاهوتی ادامه داد: بارها دیدیم که مردمان کشورهای دنیا حتی درکشورهای اروپایی و خود آمریکا نسبت به جنایت اسرائیل و آل سعود واکنش نشان می دهند،پس بنابراین هیچ ظلمی پنهان نمی ماند.

سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حاکمان تاحدودی ظلم و ستم را پنهان می کنند،اما مطمئن باشید که مجبور هستند این موضوعات را مطرح کنند،تصریح کرد:آمریکایی‌ها یک روزی توانسته بودند اجماعی علیه کشورما و به نفع اسرائیل ایجاد کنند؛همین الان این اجماع کاملا شکسته است و اکنون زمان آن رسیده که واقعیت‌ها و جنایت‌هایی که به دست آنها شکل گرفته،برای مردم جهانگفته شود.

گفتنی است؛57 عضو پارلمان اروپا در نامه‌ای به فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواستار بازگرداندن سفیر اتحادیه اروپا از عربستان شدند.

در نامه ارسالی این نمایندگان پارلمان اروپا به موگرینی،با اشاره به قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار عربستانی در سرکنسولگری این کشور در استانبول، این اقدام نقض حقوق بشر خوانده و تاکید شده که عربستان سعودی در حال اعمال فشار بر دولت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی برای سکوت آنها در قبال وضعیت حقوق بشر در این کشور است.